vista start niet met tvkaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doomic

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
ik heb een dual boot XP en Vista op mijn pc.
verder heb ik als hardware een pci tv kaart van xfx nvtv.

wanneer ik deze tvkaart in mijn computer plug en vervolgens mijn pc onder xp opstart dan loopt alles zoals het hoort, xp vind nieuw hardware, ik installeer de drivers en klaar is kees.

wanneer ik ipv XP dit keer Vista opstart dan blijft hij hangen tussen de bios opstart stukje en de bootscreen van vista (dus beeld is zwart). ik dacht dat dit kwam omdat mijn grafische kaart ermee kapte, maar met toeval kwam ik er achter dat je bij de opstart instellingen in vista ergens gebruikersinterface kan uitschakkelen. (dan krijg je een ander bootschermpje, zonder laadbalkje).
ik start mijn pc weer een keer op met de tvkaart en nu blijft hij hangen in het bootscherm van Vista, dus blijkbaar begint hij met opstarten en ligt het echt alleen aan die tvkaart dat hij stopt met opstarten.
ik kan hem uren laten aan staan maar hij blijft hangen in dit bootschermpje, hij ratelt dus ook niet meer en hij loopt vast op die pci tvkaart.

even voor de duidelijkheid, zonder tvkaart doet vista het als een zonnetje! sneller en beter dan XP ;)

ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem en of er mensen zijn die weten hoe dit probleem te verhelpen is!
alvast bedankt voor de moeite

Probeer Vista opnieuw te installeren terwijl de tvkaart wel in de computer zit, dit is de enige oplossing die je zelf meestal kunt doen, maar let op wel van de Vista DVD opstarten(boot from CD) ander is er een grote kans dat deze niet goed werkt.

Als dat eventueel niet werkt ga dan met de tvkaart naar de winkel waar je hem hebt gekocht en leg het probleem uit. Je kan ook je hele pc mee nemen voor onderzoek.

bedankt voor de tip, ik ga het 1 deze dagen proberen door vista opnieuw te installeren... eigelijk verwacht ik niet veel en het is ook veel werk, maarja het is het proberen waard.

ik laat nog wel horen of het gelukt is.

Helaas. het duurde ff om al mijn bestanden op computers op te slaan maar het is nogsteeds niet gelukt.

het is zo dat ik mijn schijf geformateerd heb en via vista dvd heb opgestart. hij begon de beginbestanden te laden maar bleef op het eind hangen.
vervolgens heb ik de pc opnieuw opgestart onder xp en vanaf daar geprobeerd te installeren, dit ging goed totdat hij moest herstarten. daarna bleef hij hangen.

dus ik heb de tvkaart eruit gehaald en opnieuw geprobeerd en nu zit ik weer achter mijn vista-pc zonder tvkaart...

heeft er iemand nog ideen dan hoor ik het graag!!!

(toch bedankt voor de tip mikedewaer)

Ik denk dat je het beste met de tvkaart naar de winkel gaat en zeg dat deze defect is dat hij niet herkend word ook niet mbv de software, en dan krijg je meestal een nieuwe onder garantie.

Groetjes Mikedewaer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan