Vista start niet op met netwerkkaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hallo,

Vandaag heb ik een netwerkkaartje (PCI) gekocht, want mijn vorige werkte niet met vista. Deze zou dat wel moeten doen. (Ik heb XP en Vista in dualboot staan)

Dus ik andere pci kaartje erin doen (andere eruitgehaald), ik had geen drivers van de vorige geinstalleerd.

Ik eerst naar XP, internet werkt prima (ik typ dit bericht met de nieuwe), dus Ik wilde het nu in vista proberen.

Ik start vista op, en ik krijg een BSOD met de gebruikelijke meldingen ''windows is afgesloten om schade te voorkomen".
En de stappen die je moet doen als je dat scherm meerdere keren krijgt, zoals nieuw geinstalleerde hardware verwijderen etc etc.

Daarna probeerde ik het met safe mode (vista) met netwerk mogelijkheden, en toen starte vista wel op, en internet deed het gewoon.

Dus wat moet ik nu doen? Drivers installeren heeft weinig zin, want er zit nergens een setup of i.d. bij de driver cd, alleen wat files. nergens een handleiding van waar ik die files moet plaatsen..
Er stond wel in een handleiding dat windows de drivers automatisch zou installeren... Dat heeft 'ie bij XP ook gedaan, maar bij Vista heeft 'ie de kans niet gekregen.

Iemand nog suggesties :)

Alvast bedankt,

Maarten.

Gewoon met de cd in de pc in Vista de Wizard nieuwe hardware draaien en verwijzen naar de cd

Zal het even proberen :)

Nee, heeft niks opgelost.

Eerst naar safemode gegaan, via device manager nieuwe drivers proberen te installeren, alleen ik kreeg de melding dat ik al de nieuwste had.

Opnieuw opgestart in ''normal mode'' en krijg weer dezelfde melding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Merk en type van dat kaartje?

En merk en type van je moederbord?

EDIT

Als dit: ASUS P5N-E SLI je moederbord is, dan heb je toch gewoon LAN onboard?????

Laatst bewerkt:
Kaartje: "PCI adapter fast ehternet 10/100 mbps" (volgens de doos) ook wel "Realtek RTL8193 Family PCI ethernet NIC" (volgens device manager)

Moederbord: Asus P5N-E SLI

Waarom gebruik je niet gewoon de onbaord lan dan????????????????

Omdat die met vista al helemaal niet werkt.

Nieuwste drivers geinstalleerd, wat oudere drivers geinstalleerd... Werkt niet. Ik krijg dan altijd een melding met ''limited or no connectivity''.

En dat kaartje kostte 8 euro, dus ik dacht... laat ik de gok wagen.

Er ooit wel eens aan gedacht om voor dat moederbord EERST de chipset-drivers voor Vista te downloaden en installeren???

Tuurlijk, ik ben al weken bezig met de onboard lan, dit kaartje heb ik pas vandaag gekocht ?

Of bedoel je eerst de chipset en daarna de onboard lan drivers?
de ethernet driver zit inbegrepen bij de chipset.

Ik volg je toch echt even niet... :p

Eerste de chipset en dan de aparte onboard lan drivers -.-?

Volgens mij bestaan de aparte onboard lan drivers bestaan niet hoor..

Heb je nou die Vista chipset drivers geinstalleerd of niet???
Dat wilde ik eerst even weten...

Oh sorry, het was inderdaad de 139:o

....

Toen ik bij het opstartmenu bij vista koos voor ''last known good configuration''...

Startte 'hij' gewoon op :S Typ dit bericht nu ook in Vista..

Raar...maar het werkt :S for now..

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan