Vista start opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Hey,

Ik heb laatst Vista Ultimate geïnstalleerd over mijn XP.
Nu wil ik graag een spelletje spelen (MapleStory) maar, na een uurtje of 2;2,5
sluit de computer vanzelf af, en start hij opnieuw op.
Dit gebeurt tevens ook bij internetten, en misschien wel meer dingen.

Misschien NOD32, of een andere instelling?

Please help! Dankjewel, d0mzy.

Laatst bewerkt:
Als dat standaard na een uurtje of zo gebeurt, dan denk ik dat Vista daar weinig mee van doen heeft.

Er vanuit gaande dat apparaatbeheer er "goed uitziet", zou ik eens op stof in de kast checken en dan met name stof op / in de processor en / of videokaartkoelers.

Pas geïnstalleerd. Laatst nog doorheengestofzuigd. Misschien iets beschadigd, kan dat gebeurd zijn? In ieder geval, de koeler moet nodig een stofvrije beurt krijgen dan :confused:

De optelsom is m.i. logisch:

áls een systeem defecte hardware of corrupte drivers heeft, dan manifesteert zich dat direct bij / na de opstart en niet na een uur of zo.

Als er zich een probleem manifesteert na een uur of zo, dan zijn er m.i. een paar mogelijkheden:

waarschijlnijk:
- warmte -> stof of een fan die niet (goed) draait
- defect geheugenreepje
- voeding is aan het overlijden
- videokaart is aan het overlijden

minder waarschijnlijk:
- processor is aan het overlijden
- harddisk is aan het overlijden

Ik ben ervan overtuigd dat er qua oorzaken weinig aan dit lijstje is toe te voegen.

Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat de warmte afvalt. Ik heb 1 zijkant van de kast weggehaald, en het probleem deed zich nog 1 keer voor.

Gelukkig; doet hij het nu prima. Geen problemen, het ding staat inmiddels al meer dan 2 uur aan. :P

Wat bedoel je eigenlijk met de voeding, Pasja?

Dat grote geval met al die draden die naar de apparaten op je moederbord gaan, ic. de stroomvoorziening.

Oké, dat word morgen dus een stofvrije computer. (Vandaag, vooruit.)

En ja, minder waarschijnlijk, de harddisk. Die zit er sinds eergisteren een nieuw in van 160GB.

ps. als een keer tijd hebt, pas dan mogelijk je handtekening eens aan. Elke keer dat je post, post je minimaal 2 typefouten (in je handtekening)

Als je weet waar het probleem zich bevind; kun je deze ook aanpakken.

moet zijn:

Als je weet waar het probleem zich bevindt; kun je dit ook aanpakken.

Laatst bewerkt:
School is voorbij, ik denk er nu even niet meer zo goed over na. Dankjewel.:thumb:

Misschien weet u/jij misschien waar ik geheugenreepjes koop?
Mijn vader denkt dat daar het probleem ligt en vind dat de PC gisteren wel genoeg is schoongemaakt.

Ik zou dat eerst eens testen. Download memtest en laat dat een aantal uren draaien.

Laat maar, ik denk dat ik de download page heb gevonden.
ik heb nu

install.bat
memtest.bin
rawrite.exe
readme.txt

Ik probeerde de rawrite en ik voerde 1x C en daarna 1 x C:/ in , gebeurde niks.

Laatst bewerkt:
ik heb nu

install.bat
memtest.bin
rawrite.exe
readme.txt

Ik probeerde de rawrite en ik voerde 1x C en daarna 1 x C:/ in , gebeurde niks.

Hij zit op de 200% en nog geen error gevonden.:D Ik laat hem nog wel even staan...

Voor een betrouwbare uitslag moet je 'm uren laten draaien. Vannacht als je in bed ligt is wellicht een optie.

Dan heb ik boze ouders. Moet ik trouwens nog iets invullen bij Enter megabytes or RAM to test?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan