Vista striped volume

Status
Niet open voor verdere reacties.

GDV007

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
89
Ik wou in vista bij schijfbeheer een striped volume maken nu ik een nieuwe HDD heb, maar hij blijft zeggen dat de dynamische schijven niet ondersteund zijn door "dit besturingssysteem"... Kan ik hier iets aan doen, of kan ik striping functies per partitie appart gebruiken langs een of andere boot cd?
 
ik weet niet juist wat stiping volume juist is :S

maar werkt het niet als je de schijf converteert naar een ander bestandstype (ntfs, fat 32 )
 
Welke versie van Vista heb je?

Ik vermoed een home versie en daarbij kan het niet

Daarnaast is een Striping volume op 1 enkele disk niet nuttig (als dat al kan)
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet juist wat stiping volume juist is :S

maar werkt het niet als je de schijf converteert naar een ander bestandstype (ntfs, fat 32 )

Bij striping staan op beide schijven/parities dezelfde bestanden en werken deze samen voor een bestandsoverdracht die dubbel zo snel is.
 
Bij striping staan op beide schijven/parities dezelfde bestanden en werken deze samen voor een bestandsoverdracht die dubbel zo snel is.

ik dacht dat dat gewoon bij een raid configuratie ook kon maar het zal dan wel niet helemaal hetzelfde zijn...

Ik weet daar niet zoveel over dus ik zal het maar aan ellasar of iemand anders overlaten.
striping zal dan wel iets anders zijn dan raid als het niet kan met home premium volgens ellasar
 
ik dacht dat dat gewoon bij een raid configuratie ook kon maar het zal dan wel niet helemaal hetzelfde zijn...

Ik weet daar niet zoveel over dus ik zal het maar aan ellasar of iemand anders overlaten.
striping zal dan wel iets anders zijn dan raid als het niet kan met home premium volgens ellasar

Striping is een soort van RAID, alleen is het handig dat je dat normaal meteen, zelfs per partitie, bij vista kan doen...
 
jah, maar dan weet ik ook niet waarom het bij jou niet zou werken hoor :confused:

bij jou zijn het dus 2 partities?
en ze hebben hetzelfde bestandsysteem(ntfs)?
 
jah, maar dan weet ik ook niet waarom het bij jou niet zou werken hoor :confused:

Zie mij eerste post.

Op de Home varianten van vista kan het niet

Bij striping staan op beide schijven/parities dezelfde bestanden en werken deze samen voor een bestandsoverdracht die dubbel zo snel is.
niet bij partities op dezelfde schijf.

Bij 2 schijven heb je 2 set's van koppen die de data benaderen. als je striping toepast werken ze samen. maar bij 1 schijf heb je maar 1 set van koppen die nog steeds in zijn 1tje werkt, daardoor dus geen snelheids winst. wegens de overhead die striping met zich meebrengt zal je zelfs iets snelheids verlies hebben
 
Laatst bewerkt:
niet bij partities op dezelfde schijf.

Bij 2 schijven heb je 2 set's van koppen die de data benaderen. als je striping toepast werken ze samen. maar bij 1 schijf heb je maar 1 set van koppen die nog steeds in zijn 1tje werkt, daardoor dus geen snelheids winst. wegens de overhead die striping met zich meebrengt zal je zelfs iets snelheids verlies hebben

Dat weet ik ook wel:p
Ik heb drie schijven: 1x250, 1x320 en 1x500 GB
 
Ik bedoel 2 partities: een op de schijf van 320GB en een op die van 500GB, beide 150GB...
Maar dat gaat dus blijkbaar niet op de home premium.
Wel vreemd dat die functie dan erbij staat, je de instellingen kan kiezen,... en dan ineens net als hij klaar is zegt hij dat het niet ondersteund wordt...:evil:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan