vista taal omzetten naar nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen1976dh

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
hallo allemaal

mijn moeder heeft een laptop met windows vista ( ik weet helaas niet welke versie) maar die staat er in het engels op omdat me vader iets te snel alles heeft doorgeklikt en alles in het engels dus erop hebt gezet nu.
nu heb ik ergens anders gelezen dat je alleen bij de ultimate versie een taal pakket kan downloaden maar kan dat misschien ook bij andere versies van vista?

alvast bedankt

hallo allemaal

mijn moeder heeft een laptop met windows vista ( ik weet helaas niet welke versie) maar die staat er in het engels op omdat me vader iets te snel alles heeft doorgeklikt en alles in het engels dus erop hebt gezet nu.
nu heb ik ergens anders gelezen dat je alleen bij de ultimate versie een taal pakket kan downloaden maar kan dat misschien ook bij andere versies van vista?

alvast bedankt

nee helaas niet mogelijk bij andere versie's

bij bussiness, kan het bij hp hebt gekocht.

Kijk eens in Windows Help en Ondersteuning bij "De weergavetaal wijzigen"

bedankt voor de reacties

het is de meest lichte versie van vista dus dat kan idd niet zomaar
ik kreeg net bericht binnen van mijn vader dat ze een nieuwe opstart dvd hebben voor de taal wijziging
word dat dan een nieuwe schone installatie of kan er een taalbestandje gekopieerd worden vanaf de dvd zodat er geen nieuwe schone installatie nodig is ?

ik vraag dit omdat ik het nog nooit heb hoeven doe dus weet het en ook om ervoor te zorgen dat me pa het op de meest makkelijke manier gaat doen

Laatst bewerkt:
ik veronderstel dat het een nieuwe installatie zal worden maar ik kan niet uit ervaring spreken...

ik heb die ervaring ook niet maar ik denk ook dat eht een nieuwe installatie gaat worden

ik hoop dat mijn pa dat ook gaat proberen emile denk wel dat ie zo slim zal zijn om eerst op die dvd te zoeken naar bestandje

Kan wel hoor, gewoon omzetten naar Nederlands. alle Vista versies, mag hier alleen niet zeggen hoe....

Zoek even op Google!!!!!

telwat dat geldt alleen voor vista ultimate
Ik heb home premium en menu's ed zijn in het Nederlands.

Taalbestanden zijn onder te verdelen in twee typen:

Windows Vista Multilingual User Interface Pack (MUI).* Windows Vista MUI's bieden een vertaalde versie van het grootste deel van de gebruikersinterface. Voor MUI's hebt u een licentie nodig en ze worden alleen meegeleverd bij Windows Vista Ultimate en Windows Vista Enterprise.

Windows Vista Language Interface Pack (LIP).* Windows Vista LIP's bieden een vertaalde versie van de meestgebruikte delen van de gebruikersinterface. LIP's zijn gratis te downloaden van de Microsoft-website en de meeste LIP's kunnen worden geïnstalleerd en gebruikt op elke versie van Windows Vista. Aangezien niet alle onderdelen van de gebruikersinterface zijn vertaald, is voor LIP's minimaal één bovenliggende taal vereist. De onderdelen van de gebruikersinterface die niet zijn vertaald in de LIP-taal, worden weergegeven in de bovenliggende taal. Wanneer een LIP downloadt, ontvangt u de vereisten voor de bovenliggende taal voor die taal. Het pakket met de bovenliggende taal moet worden geïnstalleerd voordat u het LIP kunt installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan