Hallo mede-forum gebruikers.
Ik heb heel google af lopen zoeken, maar ik vind niet de juiste antwoord(en) op mijn vra(a)g(en).
Ik heb een laptop gekocht waar Vista op zat. Nu ben ik hier helemaal spuugzat van geworden, en wil ik terug naar het zo vertrouwde XP. Alleen, ik heb een opsomming van vragen hierover.
Allereerst zal ik beginnen met op te sommen wat ik heb.
Laptop : Asus F3SC-AP023C
Processor : 1,8 GHz C2D T7100
Graka: GeForce 8400m G (128 mb)
Chipset: Mobile Intel PM965 Express
HDD : Hitachi SATA
Ik hoop hiermee genoeg info te hebben gegeven over mij laptop zelf.
Oke, door naar mijn problemen.
Ik wil dus XP ipv Vista.
Wat ik heb geprobeerd.
Standaard procedure: Reboot, Bios > Boot@CD , XP-cd erin, Maar dan geeft hij de error.
"kan lokale harde schijven niet vinden. Wees er zeker van dat deze is aangesloten blabla. Druk op F3 om installatie te beindigen".
Oke, dat zuigt.
De SATA schijf lijkt niet gevonden te worden.
Ik denk, nvm, ik douw gewoon een Wi98 cd erin, die vind hem wel, format, 98 geinstalleerd. En ik denken dat ik 98 dan zo ff naar XP kan upgraden.
Maar daar kwam ik nieteens. 98 liep knetterhard vast bij het installeren van allerlei PCI-VGA etc. (na de core installatie van 98 is dat)
Daar kwam ik ook niet verder mee.
Laptop in de prak, great.
Recovery-CD dan maar even.
Vista er weer op.
Terug bij af.
Dit zelfde ook met een Wi ME/2000 geprobeerd, exact zelfde zooi.
Nu schijnt het dat sommige Chipsets eerst een driver nodig hebben om SATA te ondersteunen.
Maar dit lukt mij niet.
Het schijnt dat je tijdens het opstarten met de Wi XP cd, op F6 moet drukken, maar dit wil niet. hij luistert hier niet naar lijkt het.
Dit lukt mij dus compleet niet.
Ik heb geen Floppy disk. Dus met floppy's kan ik ook niet in de weer.
Mijn eigenlijke vraag is dus nu.
Hoe krijg ik dat v*rdom*e Vista eraf.
en hoe krijg ik (belangrijkste) XP erop!!!!
kan iemand met helpen. aub, me helpless

Ik heb heel google af lopen zoeken, maar ik vind niet de juiste antwoord(en) op mijn vra(a)g(en).
Ik heb een laptop gekocht waar Vista op zat. Nu ben ik hier helemaal spuugzat van geworden, en wil ik terug naar het zo vertrouwde XP. Alleen, ik heb een opsomming van vragen hierover.
Allereerst zal ik beginnen met op te sommen wat ik heb.
Laptop : Asus F3SC-AP023C
Processor : 1,8 GHz C2D T7100
Graka: GeForce 8400m G (128 mb)
Chipset: Mobile Intel PM965 Express
HDD : Hitachi SATA
Ik hoop hiermee genoeg info te hebben gegeven over mij laptop zelf.
Oke, door naar mijn problemen.
Ik wil dus XP ipv Vista.
Wat ik heb geprobeerd.
Standaard procedure: Reboot, Bios > Boot@CD , XP-cd erin, Maar dan geeft hij de error.
"kan lokale harde schijven niet vinden. Wees er zeker van dat deze is aangesloten blabla. Druk op F3 om installatie te beindigen".
Oke, dat zuigt.
De SATA schijf lijkt niet gevonden te worden.
Ik denk, nvm, ik douw gewoon een Wi98 cd erin, die vind hem wel, format, 98 geinstalleerd. En ik denken dat ik 98 dan zo ff naar XP kan upgraden.
Maar daar kwam ik nieteens. 98 liep knetterhard vast bij het installeren van allerlei PCI-VGA etc. (na de core installatie van 98 is dat)
Daar kwam ik ook niet verder mee.
Laptop in de prak, great.
Recovery-CD dan maar even.
Vista er weer op.
Terug bij af.
Dit zelfde ook met een Wi ME/2000 geprobeerd, exact zelfde zooi.
Nu schijnt het dat sommige Chipsets eerst een driver nodig hebben om SATA te ondersteunen.
Maar dit lukt mij niet.
Het schijnt dat je tijdens het opstarten met de Wi XP cd, op F6 moet drukken, maar dit wil niet. hij luistert hier niet naar lijkt het.
Dit lukt mij dus compleet niet.
Ik heb geen Floppy disk. Dus met floppy's kan ik ook niet in de weer.
Mijn eigenlijke vraag is dus nu.
Hoe krijg ik dat v*rdom*e Vista eraf.
en hoe krijg ik (belangrijkste) XP erop!!!!
kan iemand met helpen. aub, me helpless