Vista traag met internet, XP niet (verband?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucashermsen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik heb hier drie PC's: twee met Vista (desktop PC's) en een met XP (laptop). Allemaal hebben ze een 802.11 g netwerkkaart (wel verschillende merken) en zijn ze verbonden met hetzelfde draadloze netwerk. De signaalsterkte is bij alle drie de computers even goed.

Nu is het internet bij de XP computer gewoon perfect. Het werkt snel, geen storingen, etc. Bij de twee Vista computers is het internet zo traag als de neten, valt meer dan eens uit, en ga zo maar door.

Rara wat is hier aan de hand? :confused:

Heeft iemand een idee?

Groeten en alvast bedankt,

Lucas

Edit: en ik moet er nog bij zeggen dat het internet op de Vista computers van de een op de andere dag zo slecht werd. Ik heb echter geen flauw idee wat er in de tussentijd is gebeurd...

Laatst bewerkt:
ik heb het zelfde probleem sinds gisteren, heeft niemand hier een oplossing voor.
gisteren heeft wel een software bedrijf ingelogd via teamviewer om een software probleem op te lossen. Zei zeggen dat ze alleen in hun programma hebben gewerkt, Informer.
dat klopt ook want ik heb erbij gezeten.
Ik heb een fritzbox (xs4all) met bekabeld internet naar een xp-pc en draadloos naar de vista laptop. Naar XP loopt altijd goed, en vista sinds gister dus niet meer.....

mvg ivo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan