Vista ultimate boot niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hoi ik heb 2 besturingssystemen op mijn pc staan waarvan 1 daarvan het plotseling niet meer doet. Het gaat hier om Vista ultimate 64bit. Daarnaast heb ik nog XP pro en daar zit ik nu op. Startup repair werkt helaas niet. Voordat het gebeurde was ik mijn kamer aan het opruimen inclusief schoonmaken van mijn bureau. Ik heb alleen ff mijn computerkast op mijn bed gelegd. Na het aansluiten computer opgestart en voor vista OS gekozen (Standaard) Daarna gaat Vista laden en zie je het laadbalkje. Daarna is er echter 10 - 20 seconden niks. Dan komt ineens het welkomst scherm (Zwart scherm met vista logo in het midden) en hoor je dat welkomstgeluidje. Daarna hoor je alle accounts te zien. Alleen het scherm blijft alsmaar zwart daarna. Maakt niet uit hoelang ik wacht. Me XP partitie doet het echter gewoon goed. Ik heb ff snel op internet (Google) gezocht naar mijn specifieke probleem maar daar schijnen mensen een soortgelijk probleem te hebben echter net weer iets anders.

Ohja en in veilige modus opstarten wil ook niet lukken. Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft. Alvast bedankt.

als je bij de bootmanager bent, selecteer je windows vista en druk je op F8.
Kies dan voor, laaste bekende juiste configuratie (rente instellingen die werkte.
Als het probleem niet is opgelost, kan je ook nog proberen de foutopsporingsmodus.

Succes

Ik heb het geprobeerd. Helaas werkt dit niet. Wel heb ik zelf ff het een en ander geprobeerd. Wat mij opvalt is dat na het laden van vista mijn beeldscherm hele tijd gaat switchen tussen digital en analog. Dus misschien dat er iets mis is met mijn beeldscherm. Maar dat verklaart niet waarom mijn beeldscherm het op XP wel doet. Dus heb ik ff op mijn 2de dvi poort op mijn HD4870 mijn HD TV aangesloten met een DVI naar HDMI kabel. Ik gebruikt mijn HDTV wel vaker op mijn pc als ik HD films wil kijken bijvoorbeeld. Het gekke is dat vista wel gewoon op mijn HDTV te zien is. Ik kan daar ook gewoon inloggen e.d. Ik zit nu ook op vista met mijn HDTV als beeldscherm. Bij beeldscherminstellingen kan ik echter ook maar 1 beeldscherm vinden en niet 2. Want mijn normale scherm waar ik normaal op werk zit namelijk ook gewoon aangesloten. Maar Windows herkend dat beeldscherm op een of andere manier niet. Hopelijk hebben jullie wat meer aan deze informatie. Ik weet nog niet wat ik er nu precies mee moet. Ik hoor nog wel van je.

ja raar dat het aan het beeldscherm ligt...

je zegt dat je de pc verplaatst hebt, het zou daardoor kunnen komen maar dat verklaard dan niet dat een ander beeldscherm dan wel werkt.
Als ik alleen je eerste bericht had gelezen zou ik zeggen, doe je pc eens op en en controleer eens of alle draden nog goed vastzitten.(je kan dit alsnog doen, ook die van beeldscherm maar ik denk niet dat dit veel gaat veranderen)

Misschien de laatst nieuwe videodriver in vista installeren zou ook wel een kunnen helpen.
Verder zou ik ook eens een herstelpunt proberen terug te zetten (moest dit ook niet lukken kan je dit altijd ongedaan maken)

ps: Waarschijnlijk is het iets heel stoms wat je/we vergeten zijn aangezien het beeldscherm wel onder xp werkt hé ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan