Vista Ultimate crash!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvangulik

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Ik weet niet op ik op het juiste forum zit, maar ik kon geen betere match vinden. Ik heb het volgende probleem. Gisteren heb ik Vista Ultimate (illegaal en ja ik weet dat dat niet mag) geïnstalleerd en hij werkte prima. Mijn oude Vista Basic is opgeslagen als windows.old bestand. Vandaag wilde ik mijn laptop aanzetten en kreeg ik het windows "beginscherm" en vroeg windows een wachtwoord. Deze optie heb ik nooit aangezet tijdens de installatie en dus wist ik dit wachtwoord ook niet. Vervolgens heb ik gepoogd te proberen weer opnieuw te installeren en dan wilde ik dus goed gaan opletten of windows dan zou gaan vragen om een wachrwoord in te stellen voor de Administrator. Nu krijg ik alleen nog maar een zwart scherm met de melding dat het besturingssysteem niet kan worden geladen, omdat hij winload.exe mist of beschadigd is. De foutcode is 0xc000000f?!

HELP!!!!!

Heel simpel, de Vista basic CD pakken, ermee booten, schijf formatteren en opnieuw installeren en niet meer dergelijke grapjes uithalen, anders dan op een 2e, 3e of 4e "oefenmachine".

Pasja,

Dat is nou juist mede het probleem. Iedere nieuwe boot of installatie wordt ergens halverwege afgebroken met een foutmelding. Eigenlijk wil ik bv. via de BIOS de gehele laptop terugbrengen naar de "fabrieksinstellingen", zodat ik gewoon van voor af aan kan beginnen.

Hoe bedoel je mede het probleem? Als jij boot met de CD erin, dan kán íe geen bestand missen, want hij start vanaf CD dus mist íe geen bestand.
De vraag is natuurlijk wel óf je start vanaf CD of dat de machine stiekum vanaf hdd start.
Wordt bijvoorbeeld zeer kort na het opstarten middels een regeltje tekst aan je gevraagd:
"Druk op een toets om vanaf CD te starten"?

Laatst bewerkt:
Pasja,

Ik heb de laptop gewoon in de winkel gekocht en alle programma's incl. besturingsprogramma waren al "voor-geïnstalleerd". Er zaten dus geen roms bij met software. En ik krijg idd de vraag om een toets in te drukken als ik wil laden van de cd (illegale Vista Ultimate CD dus)

Laatst bewerkt:
Dan is het een kwestie van even de handleiding erbij pakken en kijken wélke toets ingedrukt moet worden om de recoverypartitie aan de gang te krijgen.

Voor alle duidelijkheid (anders blijven we tot kerstmis posten)

Jij moet NIET Vista Ultimate proberen te installeren,
je moet wél de fabrieksinstellingen terug zien te krijgen. Hoe? :
- dat kan door de originele Vista basic CD óf
- als je die niet hebt (zoals je schrijft) d.m.v. systeemrecovery vanwege de laptopfabrikant.

Laatst bewerkt:
vertel welk merk laptop.

met de F11 toets kun je terug naar de fabriek instellingen.

dan heb je dus echt alles van je legale versie weggegooid.
Tja dan zit er niks anders op dan een nieuwe versie kopen en installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan