vista ultimate is langzaam!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcstefan

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
hallo,

ik heb eergister windows vista ultimate gekocht.
en hij staat nu opmijn pc maar als ik hem nu opstart start hij heel traag op.
en mappen openen is ook heel traag.

weet iemand een manier om hem wat sneller te krijgen?:thumb:

ik heb:

amd sempron, 1800 MHz 3000+
702mb ram

ik weet het mijn ram is iets te weinig.

mvg

stefan:)

WELKOM OP HELPMIJ

iets te weinig?weinig.

ook alle drivers opnieuw geinstalleerd?
en vista op dit systeem?zet ik mijn vraagtekens bij

je ram iets te weinig? :shocked:

de minimum systeemvereisten zijn al 1Gb ram, en aangeraden is toch wel 2Gb ram...

dus ik denk niet dat jij vista ooit echt vlot zal kunnen draaien met dat syteem:(
je kan wel eens tweakvista draaien en een heel aantal onderdelen uitschakelen, maar ik beloof niets dat vista op je systeem vlotter zal gaan lopen :p

als je vista wat sneller wil laten draaien dan zou je toch een upgrade aan mem en cpu,
moeten geven.
waarschijnelijk gebruik je er nog een onbord video kaart wat ook al niet al te snel werkt.

Hoi,

Begin, zoals al is aangegeven je ramgeheugen maar eens wat omhoog te gooien..

Je processor trekt het wel. Ik heb ongeveer een zelfde processor.

Verder helpt het tunen van Vista ook wel een eind. (Denk daarbij aan overbodige processen, etc.)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Oke dan zit er niks anders op dan een nieuwe ram dinges:p te kopen

Maar Mavaros wat bedoel je met het tunen van vista.

mvg stefan.

Probeer als eerst eens een classic look door Aero uit te schakelen. Dat scheelt ook al een hoop.

hallo Dillondarko

dat heb ik al zojuist gedaan

maar toch bedankt;)

groeten stefan

wel, ja het tweaken van vista...

kan je bijvoorbeeld ook zo'n beetje heel gemakkelijk beginnen met het programma tweakvista zoals ik al eerder had aangegeven...

of een aantal services uitschakelen en alle visuele effecten zoals al eerder was aangegeven maar dan vraag ik me af waarom je vista wilt draaien? :P

heb jij gelijk

doe mij die auto maar met die velgen en spoilers maar dan zonder de velgen en spoilers:D

heb jij gelijk

doe mij die auto maar met die velgen en spoilers maar dan zonder de velgen en spoilers:D

jah, bij vista gaat het er voor mij dan toch allesinds om dat het allemaal veel mooier is geworden als dat oud en lelijke OS xp, maar dat wel nog heel goed en snel werkt :thumb:

maar ja, moest je echt extra ram geheugen gaan bijsteken, dan zou ik wel vista blijven draaien, anders zou ik echt terug gaan naar xp;)

Ok vista heeft naar het schijnt wel betere beveiliging, maar dat neemt ook natuurlijk allemaal zijn tijd om op te starten hé ...

Wat ook erg belangrijk is om een systeem sneller te laten draaien:
de lijst met opstartprogramma's uitmesten.
Start->uitvoeren->msconfig (intypen)->opstarten.
Daar vind je alles dat mee opstart en dus geheugenruimte vreet.

Bij mij staat slechts de malware aangevinkt. Veel kan worden uitgevinkt zoals: Adobe, Word, Realtek, NVidia etc. Die doen het ook zonder dat hun menu in het geheugen meedraait.

Als je draadloos hebt, hoort er geloof ik wel een bijbehorend progje mee te draaien en ook de digital monitor van HP is nodig om de scanknop van je printer te kunnen bedienen. (Die laatste heb ik ook uitgevinkt; ik heb een snelkoppeling naar de toepassing in sys32 gemaakt).

Maar goed, die lijst is bij bijna iedereen véééél te lang. En dat maakt je PC extra traag.

Laatst bewerkt:
Wat ook erg belangrijk is om een systeem sneller te laten draaien:
de lijst met opstartprogramma's uitmesten.
Start->uitvoeren->msconfig (intypen)->opstarten.
Daar vind je alles dat mee opstart en dus geheugenruimte vreet.

Bij mij staat slechts de malware aangevinkt. Veel kan worden uitgevinkt zoals: Adobe, Word, Realtek, NVidia etc. Die doen het ook zonder dat hun menu in het geheugen meedraait.

Als je draadloos hebt, hoort er geloof ik wel een bijbehorend progje mee te draaien en ook de digital monitor van HP is nodig om de scanknop van je printer te kunnen bedienen. (Die laatste heb ik ook uitgevinkt; ik heb een snelkoppeling naar de toepassing in sys32 gemaakt).

Maar goed, die lijst is bij bijna iedereen véééél te lang. En dat maakt je PC extra traag.

ja idd, meestal een lange lijst...
bij mij staan daar nog maar 3 dingen aangevinkt maar ik heb dan ook wel wat getweakt met hijackthis :D

hallo,

ik heb eergister windows vista ultimate gekocht.
en hij staat nu opmijn pc maar als ik hem nu opstart start hij heel traag op.
en mappen openen is ook heel traag.

weet iemand een manier om hem wat sneller te krijgen?:thumb:
Lijstje:
Handleiding voor een schone PC

Maar in jouw geval doet punt 1/2 vooral mee: de PC is gewoon niet up to the task.
Zie punt 6 om te snoeien in de opstart.

Hehe dit is wel geinig om te zien dat iemand met zo'n specs vista ultimate gaat installeren , ik zou zeggen maak een nieuw systeem met fatsoendelijke specs , of ga op dit systeem gewoon windows xp draaien.

******MY SPECS*******

CPU : Intel core 2 duo Intel E6850
Mainboard : Asus P5K-Wifi Edition ( Gold Edition )
Hdd : Raptox 72GB 10.000rpm , samsung 1TB 7.200rpm
Ram : 4GB Kingston 800Mhz
Dvdrw : Sony +R/-R/DL
Monitor : Belinia 22" TFT

En moet zeggen hierop draait windows vista ultimate perfect , en is ook niet langzaam ! :thumb:

Groetjes Thabomb !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan