Vista ultimate start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaartehhM

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hoi,

Na een hele tijd lang geen problemen te hebben gehad met Vista Ultimate, nu toch tot mijn spijt een probleempje.

Toen ik achter de pc zat, en even een half uurtje weg moest, de computer aan laten staan. Doe ik altijd, niet standby (werkt om een 1 of andere duistere reden niet), maar gewoon aan laten staan.

Alleen toen ik eenmaal terug kwam, bewoog ik de muis en viel de computer uit. Geen BSOD, niets.

Goed, ik dacht "hmm, vooruit", en startte opnieuw op. Kwam in het bootmenu (ook XP home), en startte vista op.
Kreeg de melding dat het opstarten mislukt was, en dat ik het opnieuw moest proberen, en als dat niet werkte, een paar stappen (DVD erin doen etc).

Ik geloofde het allemaal wel, probeerde het een keer opnieuw, werkte niet (natuurlijk niet:rolleyes:).

Toen bij de boot opties (safe mode e.d.) elke optie geprobeerd, maar geen enkele manier kom ik vista in.

Dus ik doe de DVD van vista erin, start vanaf de DVD op, alleen als er wordt gevraagd ''Press a key to boot from CD/DVD", en ik doe dat, dan gebeurt er vrij lang niets, en dan krijg ik de melding, die ongeveer neerkomt op, "Checksums do not match".

Oftewel, de DVD erin schuiven helpt ook niet. En aangezien ik geen zin heb om al m'n files, savegames, downloads, etc te verplaatsen naar een andere partitie, wil ik toch nog jullie ideeen horen over hoe ik Vista eventueel aan de praat kan krijgen ^^.

Overigens heb ik SP1, en op de DVD staat vista nog zonder SP.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dus even een SP1 dvd'tje downloaden en het daarmee proberen...

Alvast bedankt,

Maarten.

Ik denk dat dit een hardware probleem zal zijn. Download de ultimate boot cd van ergens op het net, en start daar van op, en probeer het ramgeheugen al is te controleren. Doe desnoods ook is een bios reset.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan