Vista Ultimate vraagt 19 gb hardeschijf ruimte...

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,
Ik heb sinds kort vista ultimate op mijn laptop staan. Hiervoor stond er vista home basic op, dat +/- 6 gb in nam. Na de installatie van ultimate was de map windows 10gb groot:confused: maar vandaag is die map dus gegroeit naar 19gb, dit vind ik onderhand erg veel worden:S Ik weet niet waar dit door komt, maar ik heb in totaal wel 88 updates geinstalleerd, maar kunnen die in totaal 9gb zijn? want op een 32 gb partitie is dit toch wel een beetje veel:S Ik ben nu bezig met een schijfdeframentatie, maar zijn er nog andere manieren om wat meer vrije ruimte te krijgen?

Controleer even het formaat van je Winsxs map in je windows folder, kun je niets van verwijderen maar ik vermoed dat die het formaat geeft

Controleer even het formaat van je Winsxs map in je windows folder, kun je niets van verwijderen maar ik vermoed dat die het formaat geeft

klopt ja, die zorgt voor de 19 van de 19,1 gb:mad:

Als je SP1 geinstalleerd hebt kun je wel een zooi schonen.....

Daarna kun je wel SP1 niet meer deinstalleren.......

in de map C:\Windows\System32 staat dan het bestand "vsp1cln.exe." voer die uit als administrator

Als je SP1 geinstalleerd hebt kun je wel een zooi schonen.....

Daarna kun je wel SP1 niet meer deinstalleren.......

in de map C:\Windows\System32 staat dan het bestand "vsp1cln.exe." voer die uit als administrator

Heb sp1 nog niet geinstalleerd:o

Je kan ook altijd nog de schijfruimte die systeemherstel verkleinen maar persoonlijk zou ik dit niet doen aangezien dit zeer handig kan zijn wanneer je problemen moet gaan oplossen of probeert weg te krijgen.

Moest je toch geinteresseerd zijn kan ik je wel de werkwijze geven of iemand anders op dit forum :thumb:
Verder heb je ook nog een slaapstand bestand dat je kan verwijderen als je die optie niet gebruikt en het virtueel geheugen dat je eventueel kan uitschakelen als je meer dan genoeg ram-geheugen hebt...

Dit alles kan bijdragen tot een kleiner schijfgebruik :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan