vista unattended

Status
Niet open voor verdere reacties.

joriosje

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
hallo,
ik had eens een vraag.
ik zou graag vista eens unattended willen maken.
als ietmand weet hoe dit moet
voor unattended te maken heb ik totaal GEEN ervaring (dat zeg ik er maar even bij )
ik zou graag wat drivers importeren bv ati en nvidia driver. ( als dat aan te raden is
en al bepaalde software ( vlc media player,nero,java,...)
ik heb ook een collega gehad die bij een xp de landinstellingen enz al ingesteld had. dat we alleen de partities moesten maken als het nodig was en dat de landisntellingen niet meer ingesteld moesten worden. dan moet er niet steeds geklikt worden enz en dan is een pc sneller klaar natuurlijk
alles automatiseren...
als iemand me al kan helpen
want heb wel wat gevonden, maar het meeste is voor xp en hetgeen dat ik ook gelezen heb is dat vista en xp unattended maken een enorm verschil is.
want vista zit veel anderser in mekaar dan xp natuurlijk.
ik hoop dat er iemand is die me goed kan helpen?

*

ok bedankt.
heb het snel bekeken en zag er zeer leuke tool uit.
zal het zeker goed uitproberen:)

De meeste die Vista (vLite) of XP (nLite) trimmen gebruiken 1 van deze tools (zelfde maker).

*

ik heb het programma dus eens geinstalleerd.
maar mijn probleem: hij wil geen map met vista files selecteren.
als ik dvd station kies zegt hij dat ik al de bestanden van de cd op harde schijf moet zetten, wat ik dus ook gedaan heb.
ik heb met total commander alles gekopieerd in een map. zodra ik deze map wil gebruiken kan ik dat niet gebruiken.hij kan de instalatiefiles niet vinden
dus ik dacht... misschien eens een ISO gebruiken maar dat lukt ook niet.
kan ik nog iets proberen wat je nu zegt bv een soort iso maar dan met andere extensie ofzo???
want ik heb wel de file instal.wim ook gekpoieerd ( dus heel de dvd) maar dat bestand vind hij ook niet in de map die ik aan gemaakt heb als ik die via vlite wil openen.
waarschijnlijk is het iets heel doms van mij maar ik kan er niet aan uit :confused:
ik hoop dat iemand me weer kan helpen.

Geen idee op dit moment, maar anders zal ik van het weekend wel eens kijken of ik er iets mee kan.

*

ok bedankt :)
en als het jou lukt mss een zip file op een upload-site zetten dat ik ook zeker vooruit kan want ik vind het raar :s
--------------------------
EDIT: heb het aan de praat gekregen uiteindelijk. maar duurd wel enorm langs soms.
heb de updates tot februari allemaal (zo'n 60-tal) toegevoegd en das bijna 4 uur bezig geweest.
mja maakt nie uit ast iteindelijk maar werkt :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan