vista updates installeren mislukt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapaljera

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
123
ik heb al een tijdje het probleem dat iedere keer als ik mijn computer wil uitschakelen, er updates zijn (dat gebeurt al een maand elke keer), na een tijdje was ik het zat en heb gewoon afgesloten zonder die dingen te installeren. maar vandaag ben ik gaan kijken wat er dat eigenlijk was, en bij de 'updates geschiedenis' staat vanaf vorige maand bij 95% van de updates 'mislukt', die zijn dus niet geinstalleerd, en ze kunnen ook niet worden geinstalleerd (ik weet niet hoe, en weet niet waarom het niet gewoon werkt zoals het moet). :confused:

bij alle 'KB942763: Update voor Windows Vista' updates staat mislukt, en nog bij ongeveer 4 andere...bij allemaal staat 'aanbevolen' of 'belangrijk'.

mijn vraag is dus, hoe komt dit? en wat kan ik eraan doen?
hopelijk kan iemand me helpen :) :thumb:
 
ja gewone legale windows vista home premium zat inbegrepen bij de computer die ook geheel legaal verkregen is (gekocht) :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kwam op een engelstalig forum een identieke probleemhouder tegen, de aanbevolen optie(s):


You could:

1) Ignore the failed update for a while & expect a patched update to fix it in a week or so, or -->

2) Try shutting off the Windows Update service, clearning WU temp files, and then restarting the WU service, as in the Microsoft procedure quoted below:

Quote:
To stop the Windows Update service
(You must be logged on as an administrator to perform these steps).
1. Open Administrative Tools --- by clicking Start, Control Panel, System and Maintenance, and then Administrative Tools.
2. Double-click Services. Administrator permission required. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
3. Right-click the Windows Update service, and then click Stop.

To delete temporary update files
1. Open Computer --- by clicking Start, and then clicking Computer.
2. Double-click the local hard disk where Windows is installed, typically drive C.
3. Double-click the Windows folder, and then double-click the SoftwareDistribution folder.
4. Double-click the DataStore folder to open it, and then delete all files and folders in the folder. Administrator permission required. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
5. Click the Back button. In the SoftwareDistribution folder, double-click the Download folder to open it, and then delete all files in the folder. Administrator permission required. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

To restart the Windows Update service
(You must be logged on as an administrator to perform these steps).
1. Open Administrative Tools --- by clicking Start, Control Panel, System and Maintenance, and then Administrative Tools.
2. Double-click Services. Administrator permission required. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
3. Right-click the Windows Update service, and then click Start.


3) Peruse the details of the Update, in case you have are using one of the programs that require extra steps for this time-zone update to work properly: --- http://support.microsoft.com/?kbid=942763 --- links to direct downloads for the various flavors of the update are also available from that KB article.

4) Use the System Restore feature of Vista to restore your system files to a state prior to the installation of the latest patches, and try again.

If you have success with any of these, post back with your results so that other folks experiencing the same trouble can benefit from your solutions.
Thanks!
 
ok, ik heb dat stappenplan gevolgd enzo, maar als ik nu naar updates ga zoeken, staat er een foutmelding (na bijna 10 minuten zoeken :confused:) :

Er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht
fout(en):
Code 80072EE2

wat nu?
 
Dat is volgens Microsoft weer op te lossen door: Klik (M.a.w. een firewall probleempje)
 
ow...dan denk ik dat het komt door de firewall, ik heb rond die tijd norton vervangen door avg antivirus en comodo firewall...
maar ik kan in dat comodo prgramm nergens vinden hoe ik die sites kan toestaan zeg maar...het is allemaal niet echt duidelijk (voor mij dan, ik ben niet zo handig met computeres)...
ik heb ook gegoogled, maar kan niet vinden hoe je dat doet...
heeft iemand een idee ?
 
Tja, da's een kwestie van (zoals Microsoft ook al schrijft) binnen je firewall een uitzonderingsregel maken en hoe je dát doet binnen jóuw firewall, dat weet ik niet. Daar zul je de handleiding / helpfunctie van je firewall voor moeten gebruiken.

Een andere optie is wellicht om binnen de veilige modus met netwerkondersteuning te downloaden alhoewel ik niet zeker weet of de firewall dan automatisch actief is. (Nooit naar gezocht of over nagedacht)
 
Laatst bewerkt:
ok nou ja ik probeer dr wel wat op te vinden...
in ieder geval heel erg bedankt...ik ben tog weer een heel stuk verder :)
 
opgelost, ik heb op comodo forum gevraagd, en het lag eraan dat ik versie 2.0 had, en bij 3.0 was dit probleem verholpen, die heb ik dus gedownload en nu doet alles het weer.

bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan