Vista valt tegen voor 13 jarige gamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamhuis

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2001
Berichten
83
Dag allemaal,

Ik stel deze vraag voor mijn zoon.
Hij is 13 jaar en heeft zaterdag van zijn bij elkaar gesprokkelde geld zijn eerste eigen computer gekocht. Hij is dol op online gamen (Battlefield ed) en heeft er natuurlijk een goede videokaart in laten zetten. Zit goed in het geheugen nou ja kortom een prima pc om ff lekker mee door te kunnen. We hebben hem gekocht bij My Com en die hebben er een legitieme Vista opgezet. Helaas lopen de spellen toch minder snel dan hij gehoopt had (jemig wat gebruikt Vista veel geheugen) eigenlijk heeft hij enorm veel spijt dat hij er geen Xp op heb laten zetten ipv Vista. Nu denkt hij dat hij met onze recovery van de legitieme versie van XP die op onze Pc zit wel even XP op de andere schijf kan zetten.
Hij wil van mij niet aannemen dat dat volgens mij echt niet kan omdat er dan toch echt XP op gezeten moet hebben, Nou ja kortom jullie zal hij wel geloven (hoop ik) MY Com hebben we ook al gebeld om te vertellen dat Vista niet doet wat hij had gehoopt en gevragd of ze er niet alsnog XP wilde opzetten. Nee dus we hebben de licencie al en de code is dus nu van u en wij kunnen niet garanderen dat wij die code niet ergens hebben opgeschreven????
Ik vind het erg zielig voor mijn zoon die nu veel minder blij is als hij had moeten zijn.
In ieder geval bedankt voor het lezen van mijn klaagzang.
Jacqueline
 
Hey Jaqueline,

Ik ben nu 19, ook dol op gamen, en had/heb hetzelfde probleem. Ik had XP, en heb legitiem via mijn opleiding gratis VISTA kunnen draaien. Ik heb een tijdje XP als main gehad en VISTA als 2de boot. Ik vondt VISTA er mooi uitzien, en wou het naar mijn eerst boot gooien. Alles format, en installed. En inderdaad, geen ondersteuning van mobo, grafische kaart etc. Ik heb het nu bijna een week, en wacht nog steeds op de drivers van mn mobo, zodat ik weer geluid hebt. Ik heb geprobeerd om een dual-boot van VISTA en XP te hebben, maar dat is bij deze nog niet gelukt. Ik raad aan, als je zoontje echt wilt gamen, gewoon XP erop te laten draaien, en dan eventueel VISTA als tweede keus. Dit gaat wel goed samen, dat weet ik uit eigen ervaring!. waarschijnlijk moet je wel een aparte partitie maken voor je VISTA/XP.

Succes ermee!

Emil
 
Klinkt beetje sneu,maar koop een orginele XP voor op die PC,heb je ook het orgineel in huis.
Zet dat er op,en wil hij alsnog Vista er dan bij,kan dat op een extra partitie.

Dus wel zorgen met XP installeren dat je daatr eeen partitie voor aan maak tidens de setup.
erna kan dan via schijfbeheer de rest worden ingedeeld.

Succes
 
wat voor onderdelen zitten er in de pc misschien kunnen we helpen om de probleem tezoeken waarom die zo traag loopt
 
@jacqueline,
wat is voor jou 'zit goed in het geheugen' ?
heeft hij ook al geprobeerd om de grafische settings van de kaart iets lager te zetten?

Er is op internet wel een proggie te vinden wat het aantal frames steeds laat zien. Daarmee kun je ook testen of het daadwerkelijk wat uitmaakt of je de instellingen kleiner maakt.
ook zijn er andere tips te vinden hoe je bf2 kunt tweaken.

game zelf ook regelmatig op de BF2 servers..:p
 
Erg vervelend alleen... je kunt er weinig aan doen :(... Een recovery CD werkt alleen bij de originele PC, niet bij een nieuwe.

Vista is nog nieuw, en veel games zijn daar nog niet op aangepast. Je zou de compabiliteitsmodus kunnen proberen, misschien dat het dan wel lukt.

Anders zou je kunnen overwegen om een XP licentie aan te schaffen. Volgens mij mag je (officieel gezien) de Vista licentie niet doorverkopen.
 
aarschijnlijk moet je wel een aparte partitie maken voor je VISTA/XP

Ja dat moet.

Maar idd 3miL een multiboot systeem is tot nu toe het beste idee, even geduld en Vista is standaard. Drivers etc.. zullen dan ook up to date zijn.

Enige nadeel is wel: je moet een XP (of ander besturingssysteem) hebben....
 
Hoi !

@hamhuis: stuur me es 'n mailtje, misschien heb ik een oplossing !

Greetz,

Harry.
 
Nou ik ben het dan de 13jarige gamer....
Ik ben inmiddels na de domme beslissing erachter gekomen dat het niet lukt met de recovery CD nou jua tenminste het stond er wel op alleen zonder internet..
Dit zou dan weer kunnen doormiddel van netwerkdrivers maarja :D

Ben weer blij heb vista er weer op gekregen... Alleen de recovery CD was 64 bit version
en mijn normale legitieme was 32bit...

Mijn vraag:
Wat is het verschil tussen 64bit- en 32bit version???

Verder had ik inderdaad meer verwacht omdat ik wist hoe hoog ik de graphics van bepaalde spellen kon spelen met XP, dit is niet het geval met Vista omdat vista gewoon heeeeeeeeeel veel vreet van je werkgeheugen... Ik kan het nu spelen op de Graphics low - medium.... terwijl ik tog wel een medium , medium-high had verwacht... maarja dit gaat iets te ver denk ik...
Daarom die beslissing trouwens ;)
Maarja hier mijn systeem maar ik denk dat ik moet sparen voor 2 gb werkgeheugen wil ik battlefield 2 lekker spelen....

Systeem:

AMD Athlon 64 3800+ X2 Dual 2.0GHZ
1 GB Werkgeheugen
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
320 GB Harddisk
OS: Windows Vista

Verder ben ik er wel op vooruit gegaan want ik kan nu wel meer en mooiere games spelen, tja alleen battlefield 2 stelt gewoon heel veel eisen :(

P.S. Bij Vista krijg je altijd een cijfer voor hoe goed je het besturingsysteem aankan. dat is bij mij een 4,1 / 5,0
 
Laatst bewerkt:
ook op xp moet je 1,5 Gb aan geheugen hebben om het lekker te spelen hoor!
ik draai het op diezelfde hoeveelheid op mn xp. dan pas is het lekker.
 
ok op xp moet je 1,5 Gb aan geheugen hebben om het lekker te spelen hoor!
ik draai het op diezelfde hoeveelheid op mn xp. dan pas is het lekker.

Niet noodzakelijk, zeker niet als je kijkt naar het systeem van hamhuis.
Het is een prima systeem en battlefield zou eigenlijk goed moeten draaien.
Ik heb bijv. een AMD Athlon 3400+ met een intern geheugen van 1024 MB ddr
Mijn videokaart is wat achterhaald (geforce 6600 128mb) en toch draait BF prima.

Vista trekt idd veel geheugen maar jouw processor, videokaart en ram moet voldoende zijn om BF te spelen.
 
in ieder geval is 1 Gb nodig voor fatsoenlijk BF te spelen. :D
Topicstarter, heb je al gekeken hoe hoog je framerate dan is?


/offtopic
heb de amd sempron 3100 kaart 6600 256 mb. het opstarten van BF ging met 500 Mb meer geheugen al direct sneller, scheelde 10 seconden. . uiteraard mijn systeem.
 
Ja idd..
ik denk dat ik meot sparen voor een gig erbij of een halve ;)
Want bij Vista sidebar heb je zon handige sidebar waar je je proccesor bezigheden kunt aflezen en hoeveel procent van je werkgeheugen word gebruikt nou,
ik gebruik nu met Xfire open en viruscontrol en dus deze site +VISTA!!! 61% van mijn geheugen soms is dit ook 50 % maar tog dit is erg veel en dat betkent dat je echt wel 512 mb nodig heb wil je aleen vista draaien erg irritant dit ...

Waar kan je dat Framerate zien?
 
Laatst bewerkt:
Maar ik kan hem wel draaien ik had alleen er meer van verwacht want met mijn systeem hoor je hem op xp op medium te kunnen draaien en hoger misschien wel

Maar met vista kan ik maar op Low medium spelen... Met soms nog een beetje lag (stottering)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan