Vista: Vastlopers, opstartproblemen, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xpload

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Berichten
13
Beste mensen van HelpMij.nl,

Onlangs begonnen bij mij de problemen met mijn Packard Bell iMedia D7000.

Het begon met het niet willen opstarten van de computer. Tijdens het opstarten liep het ergens vast en kwam ik windows niet in. Ook Veilige Modus was niet te bereiken. Ik was genoodzaakt met behulp van Recovery Discs mijn computer terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Nadat ik dat gedaan had kreeg ik ineens een melding over een W32.Gaobot worm. Alarm dus! Ik ben gaan zoeken met AVG Anti-virus, maar zonder succes. Ik heb gegoogled, en kwam bij een Symantec W32.Gaobot remove tool. Deze in veilige modus laten runnen (volgens de instructies), maar deze liep meerdere malen op hetzelfde punt vast (C:\... Windows\UsrClass.dat). Dat vond ik al vreemd. Het was niet alleen dat programma dat vastliep, maar m'n hele computer. Nu heb ik ook soms dat mijn computer zomaar vastloopt, en ik genoodzaakt ben de resetknop te gebruiken. Ik dacht er onlangs even van af te zijn, maar vandaag is het al weer 3 keer gebeurd dat mijn computer vast liep. Verder merkte ik op dat mijn Windows Defender op een of andere reden zegt dat hij uit staat, maar deze wil niet meer aan als ik daar om vraag. Kan dat ook te maken hebben met een virus/worm?

Ik draai Windows Vista 64 bits versie, werd standaard met de computer meegeleverd.

Ik zou graag advies krijgen hoe ik mijn problemen kan oplossen.

PS: Ik ben ook van plan mijn computer binnenkort totaal te formatteren en er Windows 7 op te zetten. Heb genoeg problemen gehad met deze Windows Vista 64 bit.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Dat die ouwe Gaobot nog steeds aktief is !

Maar goed: als je de manual uit bijgaande link exact volgt ben je er snel vanaf.

http://www.ehow.com/how_5145226_remove-gaobot-worm-gen-u.html


Enne......het kreng wordt verspreid via chat-programma's, dus niet op MSN, Yahoo etc. totdat je PC clean is !

Het ook niet de schuld van Vista dat je die rommel opgelopen bent, maar.......juist ja, jij dus !

Greetz,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Harry Snor,

Die guide die U mij heeft gegeven had ik inderdaad proberen te volgen. Kwam met een beetje zoeken daar ook op terecht. Echter stuitte ik op een probleem:

Bij mij in Safe Mode had ik bij punt 5 een probleem. Ik kon niet naar het tabblad Automatic System Restore, die stond er niet tussen. Vandaar dat ik daar vastliep.

Als ik gewoon zonder die stap het programma liet lopen, liep deze altijd vast op het volgende bestand:

C:\....Local\Microsoft\Windows\UsrClass.dat

Telkens op hetzelfde punt, bij die file, en dan liep mijn hele computer vast.


Nog even een ander algemeen vraagje:
Wanneer je je computer terugzet naar fabrieksinstellingen, of je HD formateert en er opnieuw een OS op zet, ben je dan een worm/virus kwijt?
 
Hoi !

Hm, vreemd, vaak zelf zo met succes gedaan !

Het kan ook zo: Rechtsklikken Deze Computer - eigenschappen - geavanceerd -Systeembeveiliging.

Alle herstelpunten verwijderen d,m,v, systeemherstel uit te schakelen.

Het UsrClass.dat probleem oplossen door het draaien van dit: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=1b286e6d-8912-4e18-b570-42470e2f3582 tooltje. (let op dat je voor NL

Het uitschakelen van systeemherstel is noodzakelijlk, anders komt de worm steeds weer terug..

Greetz,

Harry.

Harry.
 
Beste Harry Snor,

Nog altijd is mijn probleem niet verholpen. Ik blijf regelmatig vastlopers krijgen, vermoedelijk door de worm.

Ik heb problemen met het installeren van het programma UPHClean, waar U mij naar gelinked heeft. Ik zag al wel dat deze mogelijk niet voor Windows Vista 64 bit werkt, klopt dat? Ik heb zowel de automatische als handmatige installatie geprobeerd, zoals beschreven in de readme, maar ik kreeg telkens de volgende error:

"There is a problem with this Windows Installer Package. A Program run part of the setup did not finish as expected. Contact your support personell or package vendor"

Zodoende heb ik mijn UsrClass.dat probleem nog niet verholpen.

PS: Mijn Vista staat op Engels ingesteld.

Graag uw advies/hulp.

Mvg,
Xpload
 
Laatst bewerkt:
Hallo Harry Snor,

Ik heb via het internet toch een werkende UPHClean gevonden voor 64 bits systemen en deze geïnstalleerd. Kreeg nog wel een melding over digital signatures ofzo, maar daar kon ik verder weinig mee.

Ik heb dat progje van Symantec, de Gaobot removal tool, laten draaien. Dit keer kwam ik wel gewoon tot het einde van de scan zonder problemen te krijgen bij UsrClass.dat. Echter vond de scan geen Gaobot.

Dus de oorzaak moet ergens anders liggen. Wat kan nog meer deze vastlopers veroorzaken als het geen worm of virus zou zijn? Of moet ik het toch zoeken in een andere variant van Gaobot?

Graag uw advies.
 
Hoi !

Als je niet alle herstelpunten hebt verwijderd voor het draaien met welke verwijderingstool dan ook blijft de besmetting steeds terugkeren.

Ik lees nergens dat je dat ook gedaan hebt.

Het is belangrijk alle stappen exact uit te voeren.

Ben je er iet zeker van of je nu vrij bent can alle ellende plaats je een Kijack This logje bij: http://www.nucia.eu/forum/faq.php

Uiteraard lees je eerst even de geldende regels daar goed door.

Greetz,

Harry.
 
Hey Harry Snor,

Ik heb inderdaad netjes alle stappen gevolgd, heb de herstelpunten uitgezet en daarmee dus bestaande herstelpunten verwijderd. Dit heb ik gedaan zoals in de instructies stond vermeld.

Ik weet dus niet of het een goed of slecht teken is dat het progje zei dat er geen worm gevonden was. Ik denk dat ik ook even moet afwachten of het probleem nu echt weg is, want nadat ik deze scan heb gedaan is m'n computer niet meer vastgelopen. Daarvoor wel 5x vandaag, gek genoeg, terwijl het gisteren veel beter ging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan