Vista verplaatsen naar externe harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audjeuh

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Hoi iedereen,

Ik heb een Acer Aspire 7730. Nu is hij onlangs gemaakt door Acer zelf omdat mijn harde schijf kapot was. Ik heb hem een paar weken terug maar nu start hij iedere dag een paar keer vanzelf af om updates uit te voeren, hij vraagt nix hij doet het gewoon uit zichzelf,ook al ben ik met iets bezig, dat wordt afgesloten. Ik word er gek van want dat duurt altijd een dik uur voor hij terug normaal opstart,plus ik moet hem dan zelf eerst nog in veilige modus opstarten.
Nu is mijn vraag of ik eventueel Vista (want ik heb geen cd voor te herinstalleren) naar mijn externe harde schijf kan overbrengen om dan zo mijn laptop eens te formatteren. Ik heb geen zin om hem nog eens 4weken te moeten missen want ik heb hem nodig voor mijn studie.

Iemand raad en die mij dan ook kan zeggen hoe ik Vista verplaats?

Groetjes

Vista verplaatsen

Het updaten kan je zelf bepalen. In configuratiescherm (Windows updates) kan je zo instellen of dat wel of niet naar updates moet worden gezocht en zoja, hoe en wanneer. Met Vista is verder niets mis. Vista moet je niet verplaatsen, alleen een systeem-DVD copiëren naar de externe HD. Je kunt wel booten van een externe HD, alleen als je mobo en BIOS dit ondersteunen.

Bij configuratiescherm - Windows Update krijg ik niks te zien, is dit normaal?
Ik kan dus ook niks instellen zoals je zegt.
Foto-SLZRGSIR.jpg

KB890830: Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software - augustus 2009 <- dit krijg ik door op de blauwe balk te duwen.

Laatst bewerkt:
Dit is idd een update. Maar je moet ook aan de linker kant regels zien met text, zoals 'instellingen wijzigen', 'controleer op updates', 'zie update-geschiedenis', e.d.

Er is ergens een fout met je acer installatie gebeurt of na een installatie van updates.

Om dit probleem op te lossen kan je misschien best zelf vista eens herinstalleren ofwel de laptop terug sturen naar acer maar die zullen je waarschijnlijk toch eerst vragen of je vista al eens opnieuw hebt geinstalleerd om te zien of het probleem dan is opgelost.

(ben dit probleem reeds tegengekomen, heb verschillende tips gegeven aan de TS toen, maar het mocht allemaal niet baten :S)

Hoi, ja die tekst die ik zou moeten krijgen krijg ik dus niet. Nuja er heeft al iemand naar mn pc gezien en nu zou het normaal moeten goed zijn. Hij zei dat mn automatische updates opstond bij systeembeheer - systeemconfiguratie. Nu die zijn uitgeschakeld.
En opsturen naar acer zelf zie ik niet zitten want die kunnen hem toch niet deftig maken.
Ik heb hem teruggekregen in het frans ingesteld. En hij vond al een virus bij de arcadegames van acer toen ik hem voor het eerst wou scannen.
Alvast bedankt :)

Heb je nog een vraag of probleem dan want je zegt dat er iemand is naar komen kijken en het dan opgelost heeft...

Ahja ow sorry ja het probleem is voorlopig opgelost,mijn fout.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan