Vista vervangen voor XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

JepserC

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Hoi!

Mijn zusje heeft nu ongeveer 2 jaar een laptop, alleen gaat het allemaal zeer langzaam met Windows Vista erop. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om hem sneller te maken, (Sidebar verwijderen, minder opstartprogramma's, minder services etc.) maar niets heeft echt geholpen. :mad:

Mijn vraag is dus of het niet allemaal sneller zou gaan als ik er XP op zou zetten.

Moederbord : Acer Navarro
Chipset : ATI RS482
Processor : AMD Turion 64 X2 Mobile TL-52 @ 1600 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon Xpress Series
Harde Schijf : TOSHIBA (120 GB)
DVD-Rom Station : PIONEER DVD-RW DVR-K17RS ATA Device
Monitor Type : 20 inches
Netwerkkaart : Atheros Communications Inc AR5006 family 802.11abg Wireless NIC
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Business Professional 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
Windows Performance Index : 2.4

Ik heb dus nog Windows XP (van 2002) en volgens mij word het er daar toch heel wat sneller door. En dan met name het opstarten, constant vastlopen en de hele tijd alleen maar laden. :(

Alvast bedankt,

Jesper.

Hai,

klopt het zou allemaal een stuk sneller worden. Zelf zou ik het geheugen uitbreiden naar 2x 1 gig(kost niet zoveel tegenwoordig) en vervolgens vista opnieuw erop zetten.

Hai,

klopt het zou allemaal een stuk sneller worden. Zelf zou ik het geheugen uitbreiden naar 2x 1 gig(kost niet zoveel tegenwoordig) en vervolgens vista opnieuw erop zetten.

Ik denk niet dat ze er geld aan wil besteden, daarom vroeg ik me af of het niet sneller zou worden met XP, evengoed met gewoon 1GB. Het is zowieso een beetje jammer om deze te upgraden met alleen RAM, want de videokaart/processor is ook niet geweldig. Ze gebruikt het alleen maar voor simpele dingen zoals msn en internet.

ja, oke. Dan zal het wel weinig zin hebben.

Al wel geprobeert om de visuele effecten van vista weg te halen?

ja, oke. Dan zal het wel weinig zin hebben.

Al wel geprobeert om de visuele effecten van vista weg te halen?

Ja, heb geprobeerd alles op 'beste prestaties' te zetten in de plaats van 'beste weergave' maar heeft niets geholpen.

Voordat je heel enthousiast XP gaat installeren, check even of je ALLE drivers kan vinden.
Zo niet ga je gegarandeerd problemen krijgen...

En wat betreft Vista.. De processor is niet de sterkste nee, maar de bottleneck bevindt zich bij je werkgeheugen. 1 GB zoals je zusje nu heeft is veel te weinig, als je er 1 GB bijplaatst gaat ie een stuk sneller.

Voordat je heel enthousiast XP gaat installeren, check even of je ALLE drivers kan vinden.
Zo niet ga je gegarandeerd problemen krijgen...

En wat betreft Vista.. De processor is niet de sterkste nee, maar de bottleneck bevindt zich bij je werkgeheugen. 1 GB zoals je zusje nu heeft is veel te weinig, als je er 1 GB bijplaatst gaat ie een stuk sneller.

Sorry voor de late reactie. Ik had gisteren dus windows XP op de laptop gezet, alleen toen hij klaar was en ik de drivers wou gaan installeren kon ik ze dus niet vinden. :confused:

Nu blijkt dus dat windows vista + drivers al op de laptop van mijn zusje zaten en dus kan ik XP niet correct installeren. :(

Ik heb vandaag gebeld naar de computerzaak en die zeiden dat je nooit XP mag installeren waar Vista op zit, dus kon ik vandaag langskomen voor een kopietje van Vista voor €25,- om het opnieuw te installeren. Dat betekend dus dat ik nog steeds het langzame Vista erop krijg en 25 euro voor mijn Zus moet betalen. :eek:

Het was natuurlijk dom van me om er XP op te zetten zonder dat ik zeker wist of ik de drivers thuis heb (Ook al dacht ik van wel) maar ik kom in ieder geval nooit meer aan haar laptop. :rolleyes:

Wat betreft de 1 GB werkgeheugen, mijn zusje wil er niet voor betalen. Ook vervelend voor mij dus, want ik gebruik de laptop soms ook op vakantie bijvoorbeeld. :mad:

Sorry voor de late reactie. Ik had gisteren dus windows XP op de laptop gezet, alleen toen hij klaar was en ik de drivers wou gaan installeren kon ik ze dus niet vinden. :confused:

Nu blijkt dus dat windows vista + drivers al op de laptop van mijn zusje zaten en dus kan ik XP niet correct installeren. :(

Ik heb vandaag gebeld naar de computerzaak en die zeiden dat je nooit XP mag installeren waar Vista op zit, dus kon ik vandaag langskomen voor een kopietje van Vista voor €25,- om het opnieuw te installeren. Dat betekend dus dat ik nog steeds het langzame Vista erop krijg en 25 euro voor mijn Zus moet betalen. :eek:

Het was natuurlijk dom van me om er XP op te zetten zonder dat ik zeker wist of ik de drivers thuis heb (Ook al dacht ik van wel) maar ik kom in ieder geval nooit meer aan haar laptop. :rolleyes:

Wat betreft de 1 GB werkgeheugen, mijn zusje wil er niet voor betalen. Ook vervelend voor mij dus, want ik gebruik de laptop soms ook op vakantie bijvoorbeeld. :mad:

Bezint eer gij begint ;)
Maar waarom 25 euro betalen voor een kopie van vista?
Stond er geen recovery partitie op de laptop? Zo ja ben je dubbel genaaid..

Bezint eer gij begint ;)
Maar waarom 25 euro betalen voor een kopie van vista?
Stond er geen recovery partitie op de laptop? Zo ja ben je dubbel genaaid..

Tja, beetje dom van me allemaal, want ik had dus de recovery partitie ook verwijderd. :confused:

Maarja, ze hebben me vandaag laten weten dat ze Vista Buisiness hebben geinstalleerd in de plaats van de gewone, omdat ze niet meer de versie hebben van 2 jaar geleden. (Anders zouden de drivers niet goed werken als ik 't goed heb) Het zal dus wat duurder worden dan €25,-. :(

Een hoop problemen voor niets eigenlijk, het blijft nog steeds dezelfde slome laptop. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan