Vista verwijderen van harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leen1956

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Ik heb een compac presario CQ70-130 ED
Mijn Vista besturingsprogramma staat apart op de F schijf, hoe kan ik dit verwijderen?
En kan ik dan gewoon windows 7 erop installeren?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groet, Leen

cd er in >> computer opstarten >> schijf formatteren >> windows 7 erop >> klaar.

Hier snap ik dus geen bal van, moet ik eerst de windows7 schijf erin doen, dan Schijf F formatteren, en kan ik dan windows7 weer op de F schijf installeren, volgens mij installeert die automatisch op C, sorry hoor maar met een gewone pc met een C schijf weet ik het wel, maar in dit geval niet.
Ben echt een leek wat betreft een laptop met een aparte harde schijf waar een besturingsprogramma op is geinstalleerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
sorry voor mij onduidelijke uitleg.

Is de F schijf een aparte harde schijf of een partitie?

[Bij systeemherstel wordt het aangegeven als partitie, hoe kan ik dat controleren of het een aparte schijf of een partitie is ?

dat kan je doen via schijfbeheer.

start >> uitvoeren >> diskmgmt.msc

maak daar een printscreen van het post het in je volgende bericht

Printscreen gaat nog even niet, heb net alles opnieuw geinstalleerd.
Maar er staat nog niet zoveel in dus kan het zo ook wel even denk ik , presario RP (F) 8.93 GB NTFS primaire partitie.
Als dit niet is wat je bedoelt moet ik straks even opnieuw inloggen met mijn laptop.

Het is niet erg moeilijk even kijken hoeveel MB je harde schijf is des noods even omrekenen via Google (bijv. 20 GB to MB) en dan komt het antwoord eruit.
Daarna start je de installatie van Windows 7
(herstarten - en van af de cd (als je opstart via de cd moet je wat veranderen in de bios via F2 of F8 in het eerste scherm.))
Tijdens de installatie van Windows 7 moet hij vragen om de juiste schijf waar hij op moet worden geïnstalleerd. Die schijf kan je op dat moment formatteren en dan de installatie gewoon afmaken (kan iets anders zijn heb alleen Windows 98, 2000 en XP geïnstalleerd)

Bedankt voor alle reacties, het is voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan