Vista verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Hoe kan ik vista verwijderen , staat standaard op de PC (bij aankoop) , ik wil die wijzigen voor XP media center edition omdat er een 10 tal software programma's niet meer op draaien en het te kostelijk zou komen om alles software versie 2007 te kopen.

Is er ergens een programma of boot cd die ik kan maken om die weg te doen, uiteindelijk buiten de mooie look van vista heb ik er weinig aan , liever werkende software (waar geen patch voor bestaat op heden !)

Ik denk dat het makkelijkste is om je systeem met een winxp mce cd op te starten,
je c schijf formatteren en win xp mce opnieuw installeren.

(wel even bestanden welke je wilt bewaren op een aparte partitie zetten!!!)

Robbie32

met je vista cd de boel formateren als je daar mee klaar bent setup afstluiten

xp cd er in klaar

nee

Ik heb geen vista CD , vista staat op mijn laptop standaard (vista basic) , ik heb de CD van windows media center XP besteld omdat je heel wat mogelijkheden hebt en ten minste alle programmas kan draaien.

PS misschien met de CD te plaatsen van media center kan ik alles formateren.

Hoe start je eigenlijk vanaf de XP cd?:$
Ik heb het nu ook helemaal gehad met Vista en wil nu weer XP. Maar het lukt me niet echt om XP te instaleren. Zou mijn god niet weten hoe:$
Kan iemand me dit even duidelijk uitleggen?

Je hebt een Windows XP cd nodig die het nog doet. Dit kan je controleren door de cd gewoon tijdens XP of Vista in de drive te doen, leest de drive de cd, is de cd in principe nog goed.

Dan start je de pc opnieuw op en doe je de cd erin, dan start je weeropnieuw op en dan, als het goed is, start de pc zichzelf op vanaf de cd.
Mits de cd als eerste opstartitem in het BIOS staat, deze instelling kan je in het BIOS aanpassen door helemaal aan het begin van het opstarten van de pc te drukken op Delete of een andere toets, dit verschilt per moederbord. Zie verder de handleiding van je moederbord.
Deze handleiding is vaak ook te vinden op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan