Vista vind harde schijf niet tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maersk

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Hoi,

Ik wilde mijn hele computer weer even opschonen door Vista opnieuw te installeren. Dus heb ik alles geformateerd, maar nu ik vista opnieuw probeer te installeren, vind hij de hardisk niet meer. Ik heb drivers proberen te installeren, maar ook dat is niet gelukt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij tijdens de installatie mijn HD weer vind?

Alvast bedankt. :thumb:

Hoi,

Ik wilde mijn hele computer weer even opschonen door Vista opnieuw te installeren. Dus heb ik alles geformateerd, maar nu ik vista opnieuw probeer te installeren, vind hij de hardisk niet meer. Ik heb drivers proberen te installeren, maar ook dat is niet gelukt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij tijdens de installatie mijn HD weer vind?

Alvast bedankt. :thumb:

Hoi Maersk
...? je hebt hem geformatteerd en hij vind de hard disk niet?
Waar kon je zien dat hij hem niet vond?
waar heb je hem geformatteerd (tijdens de installatie van vista?

mischien kun je iets duidelijker zijn
bedankt

BJ

Als ik bij het scherm kom waar je moet zeggen waar vista geïnstalleerd moet worden zegt hij dat hij geen stations kan vinden. dan staat er ook dat je stuurprogramma's moet installeren maar dat werkt ook niet.

Ik heb de schijf geformatteerd in de herstel mode van xp met Format C: /fs:ntfs.

hopelijk is dit duidelijker:confused:

Ik heb de schijf geformatteerd in de herstel mode van xp met Format C: /fs:ntfs.

[\QUOTE]
Dat was niet slim denkik, want Windows was waarschijnlijk ook op C geïnstalleerd. Dan boot je van "c" en je formatteerd tegelijk ook van "c". (je kun de volgende keer beter een windows installatie formatteren van de windowscd)
Ik weet hier zo snel geen oplossing voor.

hoe heb je geprobeerd stuurprogrammas te downloaden?

ik heb C: geformatteerd via de herstel mode op de XP cd.

de stuurprogramma's staan op de cd die bij mijn moederbord zat.

vind harde schijf niet

Hallo.

Je hebt waarscijnlijk een sata harde schijf.
Dan moet je tijdens de instalatie van windows op f6 drukken om de drivers voor de harde schijf te installeren.
Die drivers kun je vindwen op de site van de leveransier van je hd.
Die drivers moet je op een diskette zetten en als je dan windows gaat installeren moet je tijdens de instalatie op f6 drukken en dan de disk in de drive doen en de drivers installeren.
Als dat gedaan is kun je verder met de instal van vista on xp.

Groetjes Cees.

Als je 2 hd 's in je systeem hebt zitten moet je er 1 uitschakelen door de stroom eraf te halen.

vind harde schijf niet

1 drive loskoppelen is niet nodig hoor.
hij instaleert toch wel op het c staion.

groetjes Cees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan