Vista vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraarbrtt

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Ik heb enkele vragen vooralleer ik vista koop.

1) Ik heb een dual core p4 1024MB en 200 GB harde schijf maar er is geen sticker aanwezig dat zegt vista compatible. Kan er dan toch vista op mijn pc?

2) Bij mijn pc heb ik een recovery cd (zodat hij alles terugzet zoals je hem zou nieuw kopen). Moest ik nu problemen ondervinden met vista kan ik dan nog steeds gebruik maken van die recovery en zal XP dan er terug op komen te staan of zal dit niet meer gaan?

3) Ik heb een backup schijf als ik vista installeer zal alles op die backup harde schijf er nog op staan?

4) En als laatste, moet ik dan voor alles nieuwe drivers downloaden ( audio, grafische kaart enz..) die speciaal voor vista zijn of gaat dit nog met de driver die bij mijn pc geleverd werden?

Alavast bedankt.

1) Ik heb een dual core p4 1024MB en 200 GB harde schijf maar er is geen sticker aanwezig dat zegt vista compatible. Kan er dan toch vista op mijn pc?

Dat moet zeker geen problemen geven. Draai het zelf op een P4 2.8 Mhz met 1gig en draait prima.

2) Bij mijn pc heb ik een recovery cd (zodat hij alles terugzet zoals je hem zou nieuw kopen). Moest ik nu problemen ondervinden met vista kan ik dan nog steeds gebruik maken van die recovery en zal XP dan er terug op komen te staan of zal dit niet meer gaan?

Ja dat kan

3) Ik heb een backup schijf als ik vista installeer zal alles op die backup harde schijf er nog op staan?

Vista dien je op een apartie partitie te installeren en kan niet op dezelfde als waar XP nu op draait. Meestal C:. Als je meerdere Partities hebt dan kun je vista dus op een andere partitie installeren, bv D: of E: mits dat dus niet je Backup schijf is. Maar zou voor de installatie van Vista wel alles veilig stellen door op een DVD te branden of de schijf tijdelijk los te koppelen. 1 foutje maken en je bent dan alles kwijt.

4) En als laatste, moet ik dan voor alles nieuwe drivers downloaden ( audio, grafische kaart enz..) die speciaal voor vista zijn of gaat dit nog met de driver die bij mijn pc geleverd werden?

Er zitten drivers bij Vista maar je kunt inderdaad tegen het probleem aanlopen dat je een driver nodig hebt waar nog geen Vista driver voor is. Soms kun je de XP driver gebruik maar dat geniet zeker niet de voorkeur en zal mogelijk ook niet altijd werken.

Met onderstaande tool van Microsoft kun je dit bijna allemaal testen. De test resultaten moet je met een korrelzout nemen maar je ziet wel welke drivers problemen gaan geven. Dan kun je daar eerst naar opzoek gaan voor je gaat installeren.

Windows Vista Upgrade Advisorhttp://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/upgradeadvisor.mspx

Ja oke maar ik heb geen internet op die pc en ben ook niet van plan om daar internet op aan te sluiten dus voor die drivers zal dat moeilijk gaan.

En ook ik maak gebruik van powercinema zal dit dan wel nog gaan op vista?

Als je dat niet kunt doen dan zul je inderdaad moeten afwachten waar je eventueel tegen aan loopt Je zal er wel wat voor moeten doen wil je meer zekerheid.

powercinema kun opzoeken bij de maker. Daar staat zeker een vermelding of dit gaat werken. Dat is voor overige software ook het geval, even op de website cheken of het met Vista werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan