vista weg???

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantom819

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2008
Hallo,

Ik dual-boot vista-->xp alleen nu kan ik vista niet meer in.
Door kortsluiting op het mobo, heb ik die moeten vervangen waardoor de herstelschijven niet meer werken..
Ik heb het idee dat ik winlogon.exe (vista) moet herstellen,, is hiervoor een optie via xp? Ik kan namelijk nog wel in de partitie waar vista op staat.

Mvg phantom!

is het wel het zelfde moederbord ?
zo niet kan windows vista moerlijk doen zo dat je echt opnieuw moet instaleren.

nee ander mobo, dus dat wordt vista opnieuw installeren zonder cd.. :S

je hoeft vista niet opnieuw te installeren als ik het goed heb
alleen opnieuw te activeren

maar ik kan me uiteraard vergissen

In xp hoef je hem in ieder geval alleen opnieuw te activeren. Vista hebk nog niet meegemaakt.

hoe doe je dat dan bij xp? want ik heb illegale xp en dan hoef ik nog niet eens een code te installeren.. (als ik dat mag zeggen) Vista heb ik geen cd's meegeleverd gekregen, kheb alleen recoveryschijven aangemaakt. Ik ben ondertussen (ook) een illegale versie van vista aan het downloaden.. zou dat dan werken?

Momenteel vind ik het probleem nogal vaag eigenlijk. Ik kan niet goed de oorzaak situeren.

Kan je eens uitleggen hoe vista en xp zich op je pc bevinden, wat je wanneer hebt geinstalleerd en eens zo gedetailleerd mogelijk vertellen wat je allemaal hebt gedaan sinds je ze hebt geinstalleerd en wat er mis gaat.

Dus, wat heb je eerst geinstalleerd (xp, vista?) wat daarna, waar heb je ze geinstalleerd? (verschillende harde schijven of 1 harde schijf met verschillende partities en indien dat laatste geval: welke partitie welk systeem?) welk systeem gebruik je het meest? En wat is er nu anders dan vroeger dat je vista niet meer inkan?
etc...
zoveel mogelijk details. Gaat ons helpen om jou te kunnen helpen.

Hoi !

Nieuw mobo betekent nieuwe installatie, tenzij het exact hetzelfde mobo betreft als voorheen !

Geldt voor XP zowel als Vista, betreft legale installatie's.

Bij een OEM -versie van zowel XP als Vista wordt deze herkend in het bios van het mobo, vandaar.

Met illegale versie´s is uiteraard alles mogelijk, maar daarbij kan-mag ik je hier niet helpen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Nieuw mobo betekent nieuwe installatie, tenzij het exact hetzelfde mobo betreft als voorheen !

Geldt voor XP zowel als Vista, betreft legale installatie's.

Bij een OEM -versie van zowel XP als Vista wordt deze herkend in het bios van het mobo, vandaar.

Met illegale versie´s is uiteraard alles mogelijk, maar daarbij kan-mag ik je hier niet helpen.

Greetz,

Harry.

Met zijn "illegale versie" gedownload van vista kan hij het toch ook legaal krijgen als hij dan gewoon terug zijn code op de achter/onder/bovenkant(jah ik weet niet waar dat juist staat :P)als je die code gewoon terug gebruikt is je vista niet illegaal meer hé...

maar ik veronderstel dan ook als je recovery dvd's hebt van vista dat vista eerst was geinstalleerd.
Bevestig dat eens aub :thumb:

Toch heb ik al eens iets geflikt met een xp-installatie waarbij ik hem gewoon heb geactiveerd zonder opnieuw te installeren, gewoon naar microsoft gebeld, hebben vragen gesteld, positief geantwoord, code gekregen, alles in orde. Was legale xp-installatie (oem) en heb niet moeten herinstalleren.

Maar het lijkt me nog niet zeker dat dat exact het probleem is, het kan ook een andere oorzaak hebben, mss wordt het dualbootsysteem niet goed herkent. Dus ik wacht op alle details van de TS over zijn systeem en de problemen ermee.

Momenteel vind ik het probleem nogal vaag eigenlijk. Ik kan niet goed de oorzaak situeren.

Kan je eens uitleggen hoe vista en xp zich op je pc bevinden, wat je wanneer hebt geinstalleerd en eens zo gedetailleerd mogelijk vertellen wat je allemaal hebt gedaan sinds je ze hebt geinstalleerd en wat er mis gaat.

Dus, wat heb je eerst geinstalleerd (xp, vista?) wat daarna, waar heb je ze geinstalleerd? (verschillende harde schijven of 1 harde schijf met verschillende partities en indien dat laatste geval: welke partitie welk systeem?) welk systeem gebruik je het meest? En wat is er nu anders dan vroeger dat je vista niet meer inkan?
etc...
zoveel mogelijk details. Gaat ons helpen om jou te kunnen helpen.

1 harde schijf (250 gig) 4 partities;
C: Recovery (standaard van hp)
H: HP (standaard van hp. vista)
I: Local Disk (xp)
K: Local Disk (leeg)

Ik heb vista voorgeinstalleerd gekregen, daarna xp geinstalleerd. Toen heb ik korstluiting op mijn moederbord gemaakt waarna ik een nieuw moederbord moest kopen. Toen kon ik vista niet meer in, EN ik kon vista niet meer herstellen met de herstelschijven omdat ik nu een ander moederbord heb.

Ik hoop dat jullie hiermee genoeg info hebben om mij te kunnen helpen.. anders vraag maar raak!

En je bedoelt nu dat je het bootmenu niet meer krijgt veronderstel ik dan? Windows xp wordt gewoon opgestart?

In dat geval zou ik wachten tot je die vista-installatiecd hebt gedownload en daarmee proberen het bootmenu te herstellen.

Gewoon die installatiecd eens laten doen.

En als het inderdaad nodig blijkt te zijn dat je vista moet herinstalleren dan kan je de installatiecd gebruiken om vista te installeren en geef je gewoon de code in die op het COA-stickertje (Certificate Of Authenticity) staat dat op je pc is bevestigd (ergens van achter normaal gezien), bij het activeren bel je met microsoft (de gratis nummer zal op je scherm verschijnen) je geeft de code in, de computer van microsoft heeft door dat de code niet klopt (je nieuw mobo zorgt namelijk voor een andere code dan voorheen) en verbindt je door met een medewerker van microsoft. Tegen die persoon moet je gewoon zeggen dat je mobo was gecrasht en die maakt dan alles in orde, je krijgt de goede code en windows is geactiveerd. En dit alles is perfect legaal. (aangezien je mobo echt was gecrasht).

PS: het kan zijn dat je de medewerker van microsoft niet aan de lijn krijgt, vroeger was dit wel zo, maar de laatste keer dat ik het heb gedaan stelde de computer de vragen, dus dan ben je er nog makkelijker vanaf.

Veel succes!

je kan dus wel nog in xp?

Op 1 partitie had je ook de 2 besturingssytemen geinstalleerd? :confused:

ok dankjewel voor uw hulp vis ta, ik zal eerst de cd/dvd van vista is downloaden.

Jelpot, ik had recovery&Hp waar vista op stond. Aan recovery heb ik nu ook niks meer aan omdat ik daar via het mobo in kon om te herstellen. Nu ik een ander mobo heb werkt dat dus ook niet meer.. :p

bedankt voor de hulp, ik beschouw deze vraag als opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan