Vista -- welke videokaart ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Windows Vista komt er bijna aan.
Nu wordt er zoveel gezegd over de belangrijkheid van de grafische kaart voor alle functies van Vista.

Nu was mijn vraag of ik met mijn Radion XT9600 128 MB een goede kaart heb voor Vista ?
 
Bij mij gaf de tool aan dat mijn radeon 9600XT voldoende was, ook voor de aero interface. Moet goed gaan dus :thumb:
 
Vista video kaart

Niet helemaal; ik heb een Asus EAX-300SE (Radeon X300) 128MB kaart.
Vista RC1 geeft daarmee een Graphics performance index van 2.3 en dat is niet voldoende om het aero effect mooi te krijgen. Overigens loopt het verder als een zonnetje.

Ik heb eerder deze week op een MS Technet bijeenkomst gevraagd om nadere gegevens over wat je nu precies nodig hebt om hoger te komen op die performance index (de rest van mijn systeem zit boven de 4) maar de mensen die ik sprak wisten het ook nog niet precies. Het is meest trial and error op dit moment.
Er zou later dit jaar wel een precies overzicht moeten komen.

Tenslotte, hoe die performance index nu precies berekend wordt wist ook niemand van Microsoft (degene die ik sprak ...)
 
Volgens de Vista test is alles ok, maar best maar afwachten.
 
Volgens de Vista test is alles ok, maar best maar afwachten.

Karine,
dat was bij mij ook, en het loopt ook prima, maar zoals gezegd geen aero effecten en een performance index van 2.3
Of dat erg is, is weer iets anders ....
 
Je kan sowieso niet vertrouwen op resultaten behaald in beta versies. Aan deze versies mankeert nog van alles (Daarom laat Microsoft ze ook testen door het grote publiek). Met gegevens van de testers optimaliseerd Microsoft Windows Vista weer en uiteindelijk komen ze tot een eindproduct.

M.a.w.: Als in beta 1 iets niet goed werkte kan het nu best heel goed werken. Het is nog even afwachten.
 
Je kan sowieso niet vertrouwen op resultaten behaald in beta versies. Aan deze versies mankeert nog van alles (Daarom laat Microsoft ze ook testen door het grote publiek). Met gegevens van de testers optimaliseerd Microsoft Windows Vista weer en uiteindelijk komen ze tot een eindproduct.

M.a.w.: Als in beta 1 iets niet goed werkte kan het nu best heel goed werken. Het is nog even afwachten.

Ik krijg binnenkort RC2 en zal dan kijken wat er veranderd. Overigens is na de beta versie een splitsing in de software geweest. RC2 wordt de voorloper van de final version en zou -op fouten na- identiek moeten zijn aan de eerste release. Overigens heeft de RTM begin deze week plaats gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan