Vista werkt alleen nog in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannyboom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Hallo,
Ik heb een probleem met vista. Hij start namelijk alleen nog op in de veilige modus.
Als ik hem normaal opstart en op mijn account klik, verdwijnen de accounts zoals dat zo moeten,
maar er komt geen "welkom" te staan, alleen de blauwe vista achtergrond.
Ik heb al van alles geprobeerd:

- Alle programma's uitschakelen die normaal bij het opstarten actief zijn
(via systeemconfiguratir/opstarten) --> geen resultaat
- F8 ingedrukt houden tijdens het opstarten en vervolgens "opstart herstel" uitgevoerd, het systeem
geeft aan dat er niets fout gaat tijdens het opstarten.
- Systeem herstel na 1 dag geleden -> geen resultaat
- Systeem herstel na 1 week geleden -> geen resulaat
- Computer opstarten met de "laatst bekende juiste configuratie" -> geen resultaat

Ik heb gister geen nieuwe hardware aangeslaten. Ik heb alleen geprobeerd om software voor
de printer te installeren, dat lukte niet. De software staat niet onder programma's bij configuratiescherm,
het lijkt me dus dat deze niet geinstalleerd is en ik denk dus niet dat dat de oorzaak kan zijn.
Wat me verder is opgevallen dat het ongeveer 2 minuten(!) duurt voordat systeem herstel opent nadat
ik erop heb geklikt.

Kan iemand mij aub helpen?
Groetjes,
Danny

lijkt erop dat bepaalde bestanden van windows corrupt zijn geraakt door een update of dergelijke.
zoek maar naar de updates die je de laatste paar dagen hebt geinstalleerd en gooi ze eraf.. kijk dan ff of je erop komt anders ziet het er naar uit dat je een herinstallatie aan ziet

heb ik ook dagen naar gezocht....wilde zelfs al Vista na drie jaar draaien opnieuw installeren maar vond toen een ***lige oplossing: het vinkje safe boot staat aan en kan kennelijk alleen maar handmatig uitgezet worden. Dit is het schermpje, hopelijk is het bij jou ook zo simpel..

heb ik ook dagen naar gezocht....wilde zelfs al Vista na drie jaar draaien opnieuw installeren maar vond toen een ***lige oplossing: het vinkje safe boot staat aan en kan kennelijk alleen maar handmatig uitgezet worden. Dit is het schermpje, hopelijk is het bij jou ook zo simpel..

Bedankt voor je reactie maar ik denk de je mijn vraag verkeerd heb begrepen. Het is niet zo dat vista meteen in veilige modus opstart. Vista werkt alleen nog maar ALS ik hem in de veilige modus opstart. Bij de normale modus loopt hij vast.

Je zou ook eens in de veilige modus Ccleaner kunnen uitvoeren. Die verwijdert corrupte registersleutels. Áls die printersoftware iets met je systeem heeft gedaan, dan kan Ccleaner het oplossen.

Aangezien je reeds een systeemherstel uitgevoerd hebt, zal het normaal niks moge te maken hebben met uw installatie van gisteren.

Druk eens op CTRL ALT DEL als hij in dat blauwe scherm hangt.

Dan krijg je taakbeheer.

Geef dan als nieuwe taak in: Explorer

TOt welke stap lukt het?

succes!

Hoi,

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem.
Enkel Veilige modus start op, al de anderen mogelijkheden lopen vast.

Hier een Hijackthis-log:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 0:44:23, on 7/01/2010
Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18865)
Boot mode: Safe mode

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze files ken ik niet.

Kan je eens MSCONFIG uitvoeren in veilige modus.

Bij laatste(of voorlaatste) tab uitvoeren vink je alles af.

Probeer dan nog eens normaal op te starten.

Laat eens weten of dit lukt.

succes!

Hijackthis logs worden al jaren niet meer op Helpmij.nl nagekeken, daarom de log hier verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan