Vista werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

pipo1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2007
Hallo ,

Ik heb me voor school een nieuwe pc moeten aanschaffen (met vista) . Er waren geen problemen in het begin maar sinds er internet op gekomen is gaat het volledig verkeerd.

Het probleem zou te wijten zijn aan Norton Antivirus. Nu wil ik deze verwijderen maar ik krijg hem er niet af. Er zou iets zijn met Live Update ( dat ik die nog zou moeten uitvoeren) en dus heb ik hem ge-up-date. Nog steeds hetzelfde probleem.

Ook heb ik een game ( call of duty 2) die op deze pc perfect zou moeten draaien. Resolutie , ram geheugen ,... liggen veel hoger dan nodig voor dit spel.

Vermits er nog geen tv-tuner in zat hebben we een nieuwe gekocht ( op usb) en deze kunnen we wel installeren maar hij vindt de posten niet.

En dan nog een laatste vraag. Is het normaal dat ik mijn printer en veel games niet kan installeren , die ik wel op XP kon installeren.

Voilà het zijn een heleboel vragen maar ik hoop toch op een spoedig antwoord.

Groetjes ,

Een ontevreden vista-gebruiker!

Hier typt een TEVREDEN vista gebruiker.

Ja vista is niet gemaakt voor de spellen...dat had je in het begin ook met XP maar dat vergeet iedereen nu weer.
Norton is een zware scanner en zou ik verwijderen...volg de link van bertus.
printer...hoe sluit je die aan.....welk merk en type......
TV tuner.....ik ben nog geen goeie tegen gekomen...ook hier welk merk en type heb je.
Trouwens wel grapig dat iedereen een nieuwe pc MOET aanschaffen voor school.......
Is het een klapdoos of een tower wat je aangeschaft hebt.
is het een merk pc of een eigen gebouwde.......

Laatst bewerkt:
@Puppie

Ik ben ook een zeer tevreden Vista gebruiker en al een tijdje op zoek met een overzicht van Windows 98 games die indertijd compatible waren met de nieuwe XP. Ongetwijfeld een kort lijstje, dat hier heel veel ogen zou openen over het vermeende probleem van Vista en niet compatible games...

Maandenlang al kopzorgen....:o

Heb een Vista/Premium HP.

Telkens ik m'n pc opstart duurt het zeer lang om dan op een zwart scherm "Hard disk failure is imminent" te moeten lezen.

Heb hem al twee keer naar HP gestuurd maar t'is nog steeds hetzelfde liedje.

Ik kan wel m'n pc herformatern met m'n Vista-disc's!!!
Maar al m'n gegevens zijn dan lost.

Heb nu iets anders geprobeerd, Als ik "hard disk failure is imminent" zie, doe ik nu het volgende en dan lukt het me om m'n gegevens te behouden en kan in m'n pc weer gebruiken. Had niet gedacht dat dit zou lukken. Maar dit is natuurlijk geen normale manier om je pc op te starten!!!!

-Hard disk failure is imminent....
-Dan druk ik F2 to contue
-Dan zie ik Disc booth failure
-Dan moet ik m'n WindowsVista-disk erin stoppen + Enter
-HP recovery manager komt tevoorschijn
-Start ik niet vanop de schijf die ik erin heb gestopt maar van m'n harde schijf!!!
-REBOOT from recovery PARTITION
-Start windows normaly(countdown)
-En hop m'n pc functioneerd weer.

Wat is er nu eigenlijk fout, en hoe kan ik dit oplossen!?

Dit duidt duidelijk op een probleem met de harddisk zelf en niet zozeer een Vista probleem.

Gebruik een een tooltje als TestDisk om je schijf te testen

Dit duidt duidelijk op een probleem met de harddisk zelf en niet zozeer een Vista probleem.

Gebruik een een tooltje als TestDisk om je schijf te testen

Heb zo'n Hardware diagnostisch hulp & ondersteuning programma op m'n pc die alles controleerd, ook de harde schijf en alles is "ok"!!!!!!!!!!!!

M'n pc is 7 maanden oud en heb er 2 jaar garantie op.
Heb hem al tweemaal binnen gedragen en telkens ben ik die meer dan een maand kwijt, ze moeten daar toch ook die harde schijf gecontroleerd hebben.!!

Hallo ,

Ik heb me voor school een nieuwe pc moeten aanschaffen (met vista) . Er waren geen problemen in het begin maar sinds er internet op gekomen is gaat het volledig verkeerd.

Het probleem zou te wijten zijn aan Norton Antivirus. Nu wil ik deze verwijderen maar ik krijg hem er niet af. Er zou iets zijn met Live Update ( dat ik die nog zou moeten uitvoeren) en dus heb ik hem ge-up-date. Nog steeds hetzelfde probleem.

Ook heb ik een game ( call of duty 2) die op deze pc perfect zou moeten draaien. Resolutie , ram geheugen ,... liggen veel hoger dan nodig voor dit spel.

Vermits er nog geen tv-tuner in zat hebben we een nieuwe gekocht ( op usb) en deze kunnen we wel installeren maar hij vindt de posten niet.

En dan nog een laatste vraag. Is het normaal dat ik mijn printer en veel games niet kan installeren , die ik wel op XP kon installeren.

Voilà het zijn een heleboel vragen maar ik hoop toch op een spoedig antwoord.

Groetjes ,

Een ontevreden vista-gebruiker!

Norton is een vertragende geheugenvreter. Ik zou maar AVG, Avast of Avira of zoiets nemen.
Hier is een link naar een Norton-Verwijder(removal)-Tool.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Laatst bewerkt:
Dit krijg ik dus altijd, maar kan toch m'n pc opstarten via m'n diskettes:

-Hard disk failure is imminent....
-Dan druk ik F2 to contue
-Dan zie ik Disc booth failure
-Dan moet ik m'n WindowsVista-disk erin stoppen + Enter
-HP recovery manager komt tevoorschijn
-Start ik niet vanop de schijf die ik erin heb gestopt maar van m'n harde schijf!!!
-REBOOT from recovery PARTITION
-Start windows normaly(countdown)
-En hop m'n pc functioneerd weer.

Wat nu nieuw is

Kan windows niet starten omdat de "Kernel" ontbreekt of beschadigd is!
Bastand : \windows\system32\NTKRNLPA.EXE
Status : 0XC00000e9

Maar nadien kon ik weer via m'n diskettes windows opstarten.

Nadien ook bericht gekregen ivm met usb poort, dat er iets niet goed verwijderd zou zijn.
Ook en O/- propleem!

Maar steeds kan ik de boel opstarten, maar is zeer vervelend:o

Ok probleem zou moeten zijn opgelost:)

Heb gechat online met de HP service.
Moest een BIOS update zijn!
Kan nu weer gewoon aanmelden zonder m'n diskettes te moeten gebruiken.
En ook m'n harde schijf nagekeken en hij lijkt ok

greetzzzzz

heb ook die: ontbreekt of beschadigd is!
Bastand : \windows\system32\NTKRNLPA.EXE
Status : 0XC00000e9

ja waarom zo kaal waar moet ik die bios updaten?
heb ook cd dvd windows vista recovery f12 geprobeerd een x start ie gewoon opnieuw op en andere x gaat gewoon naar windows...
& ik heb easybcd geprobeerd niet echt geholpen...

de foutjes...

http://img211.imageshack.us/img211/9252/foutjeslb6.jpg
http://img145.imageshack.us/img145/479/foutjes2de8.jpg
http://img145.imageshack.us/my.php?image=foutjes3ov2.jpg
http://img177.imageshack.us/img177/4986/foutjes4xq4.jpg

iemand help me uit dit brand

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan