vista wil geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

persuader

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2003
Deze namiddag bij m'n broer:
Een oude pc met XP
Een spliksplinternieuwe laptop met vista
Een zo mogelijk nog nieuwere router-adslmodem

Oude pc raakt (via usb stick = draadloos) probleemloos op het internet.Conclusie: router doet het.
Laptop doet moeilijk: via een kabelverbinding naar de router kan ik perfect op internet (dus router doet het goed). Als ik de kabel weglaat ziet vista het netwerk en kan ik er op, maar met beperkingen = geen internet.
Heb me al gek gezocht. Bij mijn weten ligt alles wat ook maar enigzins met firewall te zien heeft af, bij gebrek aan ervaring mety vista durf ik niet te zeggen dat daar alles goed staat. Het gekke is dat als de laptop verbonden is met de router via een kabel er geen vuiltje aan de lucht is. Draadloos surfen lukt echter niet.
Iemand nog enig idee?

Greetz.
K.

ga naar netwerk en dan netwerkcentrum daar boven bij die optie's daarna zie je verbinding druk je op Status weergeven en dan komt er een klijn venstertje druk je op eigenschap en dan internet protocol versie 4 (tcp/IPv4) dan alles op automatich en dan daar boven aan op en ook bij internet protocol versie 6 (TCP/IPv4)!!!!alles dus op automatich staat alles al op automatisch dan is dat het dus niet dan weet ik het niet ik heb zelf ook windows vista home basic!!!!

En wat je ook kan proberen met die draadloze stick in je laptop verbinding te maken!!!!

Bedankt voor je reactie.

Alles staat wel degelijk op automatisch, zowel bij 4 als bij 6. Ik ben inderdaad van plan om het morgen ook eens met de stick te proberen, dat zal dan uitsluitsel geven of het probleem bij vista ligt of bij het draadloze netwerk van de laptop. Is evenwel niet de bedoeling om dan zo te blijven werken...

Greetz.
K.

Bloed, zweet en tranen....

Ook met de stick werkt het niet. Nog wat verder gezocht, maar niks helpt. Dan het idee gekregen een update te doen van de router-firmware en ja hoor: na upgrade werkt alles normaal....

Greetz.
K.

Ook met de stick werkt het niet. Nog wat verder gezocht, maar niks helpt. Dan het idee gekregen een update te doen van de router-firmware en ja hoor: na upgrade werkt alles normaal....

Greetz.
K.

Oke Veel Plezier dan met windows vista:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan