vista wil niet installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter tmol
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tmol

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2001
heb nieuwe computer in elkaar gezet,

mobo Asus M4N78-AM
processor AMD Athlon 11 X3 440
4 GB kingston geheugen
corsair 400 W voeding
Hitachi deskstar 7K1000.C

het probleem is Vista installeren hij laadt de bestanden en stopt er dan mee.
ook XP geprobeert, stopt ook na de bestanden laden.
2 verschillende dvd spelers geprobeert
1 sata schijf geprobeert en een idee schijf geprobeert.
Vista en XP zijn legaal.

wie weet raad?

een eerste 'gok' (want het is en blijft natuurlijk koffiedik kijken met een zelfbouwmachine) is niet compatible geheugen? Ja, ik weet het, ondanks dat de mobofabrikant het geheugen op zijn qvl heeft staan, gebeurt het (zéker bij Asus) dat het geheugen toch niet compatible is met het plankje.

bedankt voor je tip, maar het geheugen staat wel in de Qvl lijst en ja als je daar al niet op kan vertrouwen!!!

Uh:eek: Vista??:shocked:
Vista wordt niet meer ondersteund. dus dan kun je beter windows 7 installeren.
downloaden van torrent's.

als ik een legale nieuwe Vista heb leggen, ga ik geen illegale downloaden.

Ik spreek wat mijn huidige pc betreft uit (vervelende) eigen ervaring:
Mijn pc bij Alternate bij elkaar geklikt, inc. geheugen dat bij Asus op de qvl stond, pc laten bouwen door Alternate en tijdens de assemblage bij Alternate belde de assemblage afd. mij om toestemming te verkrijgen om ander geheugen te plaatsen. Reden: ze kregen de pc niet werkend met het door mij uitgekozen én op de qvl van Asus staand geheugen.
Je kan mijn verbazing begrijpen?
Ik had Kingston geselecteerd, tot en met 7 cijfers achter de komma v.w.b. de qvl en wie schetst mijn verbazing, Alternate krijgt de machine werkend met G.E.I.L geheugen, dat notabene NIET op de qvl stond!

Laatst bewerkt:
Uh:eek: Vista??:shocked:
Vista wordt niet meer ondersteund. dus dan kun je beter windows 7 installeren.
downloaden van torrent's.
Ehh, Vista wordt niet meer ondersteund? Door wie / wat / waar, wordt Vista niet meer ondersteund? Downloaden van Torrents is idd. een héél 'zinvol' advies...................... :shocked:

Laatst bewerkt:
heb nu even vdata geheugen geprobeert staat niet in de qvl lijst maar geeft hetzelfde resultaat.:evil:
laadt alleen de bestanden en stopt dan.

gast0225, klink niet hoopvol.

De ellende is dat het eigen bouw is, er kan zóveel niet helemaal lekker zijn.

ben nu weer thuis, heb de harde schijf meegenomen en thuis in 3 partitie`s gedeeld en geformateerd.

kijken we morgen weer verder.

bedankt zover voor de hulp.

vandaag de in 3 partitie`s en geformateerde schijf weer ingebouwd, en een sata dvd speler er op gezet.

nu ging Vista wel door met installeren:thumb:

wat nu de oorzaak van het niet verder gaan, na de bestanden installeren is geweest, ik weet het niet.

maar het werkt weer.:thumb:

allen bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan