vista wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dualfoot

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2010
Berichten
22
Hallo,

Ik zit met een groot probleem namelijk:
Gister avond vlak voordat ik mijn laptop uit deed zei windows dat er updates geïnstalleerd konden worden dus ik liet de laptop de update's installeren. Toen ik de dag erna mijn laptop opstarte kreeg ik na het windows vista laad balkje de melding:

Stop: c0000218 {registry file failure}
the registry cannot load the hive (file)
\SystemRoot\System32\config\SOFTWARE
Or its log or alternate.
It is corrupt, absent, or not writable.

Collecting date for crash dump...
initializing disk for crash dump...
.........
.......



Er staan erg belangrijke documenten op de computer dus herinstallatie is niet mogelijk!

wie o wie kan mij helpen


alvast bedankt
 
Je kunt via het besturingssysteem 'Ubuntu' nog al je bestanden enz. op je pc bekijken.
Als je HIER klikt ga je naar de download pagina van Ubuntu. Brand dit bestand op een cd, en stop deze in je computer. Zorg ervoor dat je computer boot op je cd/dvd lade. Ubuntu word opgestart en klik dan op Ubuntu vanaf de cd gebruiken(of iets wat er op lijkt). Ubuntu word nu NIET geinstalleerd op je pc, maar je kan wel alle bestanden ect. veilig stellen. Je hebt gewoon toegang tot internet, en je kunt zo je pc scannen op fouten.

Het branden enz. moet je wel doen op een andere computer natuurlijk!!:p

Wil het branden niet lukken, dan kan ik je altijd nog een cd'tje opsturen.'

succes,
 
Okee ik ben nu ubuntu aan het downloaden en daln zal ik het zo proberen, stel dat ik windows opnieuw installeer kan ik dan ergens in ubuntu mijn moederbord en overige gegevens zien om later drivers te downloaden?
 
dat moet lukken, het is namelijk een gewoon werkend besturingssysteem. Ik weet alleen even niet waar, zal bij deze computer zijn. Ik zal het even voor je opzoeken..
 
Ik heb net ubuntu gedownload en op dvd gezet maar als ik opstart krijg ik niks te zien...
ik heb de boot volgorde ook goed staan: eerst cd/dvd dan hdd

je hoort gewoon dat hij de cd aan het lezen is en dan probeert hij gewoon windows op te starten.....
enig idee?

ik had hem net van ubuntu-nl.org gedownload nu probeer ik het nog een keer maar dan van ubuntu.com
 
ja maar ubuntu.nl.org is dezelfde download als ubuntu.com

Krijg je ook niets te zien als je heel lang wcht?

gr.
 
je kan niet in windows zelf komen? k'bedoel het bureablad?, kun je anders bij het opstarten niet kiezen uit windows in veiligemodus, systeemherstel?
 
nee ik kan niet op het bureaublad komen ik krijg :

eerst intel scherm van het moederbord
daarna krijg ik een tijdje zwart scherm en dan komt er te staan
windows veilige modus
windows veilige modus met opdrachtprompt
windows veilige moeus met netwerk
windows opstarten met de laatst bekende juiste configuratie
windows normaal opstarten

geen van allen werkt, ik krijg bij elke na het laad balkje van vista een blauw beeld

ps. misschien ligt het aan de pc waar ik de dvd op heb gebrand, laatst windows opnieuw geinstalleerd maar nog geen drivers voor de dvd (imgburn kon hem wel vinden...)
 
Laatst bewerkt:
kan je hem met een andere pc branden?

Is het beeld helemaal blauw? of staat er ook nog letters ect. bij? sluit hij ook automatisch weer af?

gr.
 
Laatst bewerkt:
na het vista balkje geeft hij gewoon de foutmelding aan die ik als eerste post aangaf, net de drivers van de dvd/cd geupdate nu nog een keer proberen als hij het dan nog niet doet ga ik het morgen op een andere pc proberen!

drivers geupdate:geen resultaat
probeer het nu op een lagere schrijf snelheid te branden (2x)

YES het is gelukt op de lagere schrijf snelheid

Erg bedankt voor je tip over ubuntu, ga nu proberen om me bestanden te redden!
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat hij het deed maar ubuntu is nou al een kwartier aan het laden... duurt het altijd zolang of moet ik hem maar op 1X branden?
nu op 1x gebrand en werkt perfect
 
Laatst bewerkt:
wat bedoel je met 1 x branden?

en is hij aan het laden op de kapotte pc? dan kan dat best wel even dure.
 
Ik had het hem eerst op volle snelheid gebrand (5x)
toen op 2x (bleef maar laden)
nu op 1x en het werkt perfect

Ik ben je erg dankbaar want ik kan nu weer bij me document, trouwens ubuntu werkt ook perfect:) erg snel en mooi

Dank je wel!
 
Oké, goed dat het nu wel werkt. Probeer je bestanden even veilig te stellen, en ga probeer dan te scannen op fouten ect.
Als je echter al je bestanden veilig hebt, kun je natuurlijk ook Windows herinstalleren, maar dat is aan jou.

Geen dank, we zijn op de wereld om elkaar te hellpen!!:thumb:

gr. Marten

Zet de status van deze vraag even op 'opgelost'
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan