Vista wissen en vervangen voor??

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaetodon

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Ik zou graag Windows Vista willen verwijderen van mijn laptop omdat deze ontzettend traag is met dit besturingssysteem.
Welke windows kan ik het beste teruplaatsen,..XP of Windows 7
(XP heb ik liggen, 7 zl ik ergens vandaan moeten halen)
En hoe kan ik dit het beste doen? overschrijven/ wissen/formatteren,...?

Alvast bedankt.

Ik zou persoonlijk windows 7 op je laptop doen. ik weet natuurlijk je specs niet maar als je wind vista kon draaien kan je ook wel wind 7. Hier heb je een filmpje hoe je wind 7 over wind vista moet installeren http://www.youtube.com/watch?v=mME9VLT7-xw
succes

Laatst bewerkt:
Het is een vrij simpele laptop:

HP530
Intel Celeron M CPU
440 @ 1.86GHz 1.86
2551 MB
32 bits besturingssysteem

Wat kan ik dan beter gebruiken?

Je zou prima Windows 7 kunnen installeren. wat je het beste kan gebruiken ligt helemaal aan jou zelf. wat vind je het fijnste. wel moet ik zeggen dat er voor wind 7 wel meer updates uitkomen en den ondersteuning langer is.

Misschien ga ik dan toch gewoon voor de XP, deze heb ik nl nog en staat ook op mijn pc.
Heb je hier ook een linkje voor hoe ik dit moet doen?
Als ik vista ga overschrijven blijft er dan niet onnodig veel rommel van het oude programma op de laptop staan.
Zou het dan bijv niet beter zijn om alles te wissen, formatteren en opnieuw beginnen? Of maakt dat niet uit. :-)

ik kwam op het forum eerdere berichten tegen van iemand die vista wil vervangen voor XP, maar waar het niet lukt omdat er geen drivers zijn voor zijn laptop.
zie onderstaande link.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/396085-Vista-wissen-en-xp-installeren

Kan het zijn dat mijn laptop ook niet geschikt is om vista te vervangen voor XP?
Ik krijg ht nl niet voor elkaar.

Het is een vrij simpele laptop:

HP530
Intel Celeron M CPU
440 @ 1.86GHz 1.86
2551 MB
32 bits besturingssysteem

Ik doe waarschijnlijk weer eens wat fout, maar als ik mijn laptop aanzet met de XP cd erin krijg ik de vraag: druk een toets om van cd op te starten. Dat doe ik dus, want anders start de pc gewoon op met vista.
Ik kom dan in windows setup waar de laptop bezig is met bestanden van de cd te halen.
Ik krijg vervolgens de vraag druk enter om XP te installeren,...dat doe ik dus ook.
Helaas krijg ik dan de volgende melding:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.
U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om setup af te sluiten.

HELP!!
Wat moet ik doen????

Hoi,

Als je computer gemaakt is voor Windows XP of Vista dan zal hij daar het beste op blijfen werken.
als je computer op Vista traag is zou hij op Windows 7 al helemaal traag zijn ik zou hem downgraden ( sofware omlaaghalen )
naar Windows XP aangezien van je laatste bericht
zou ik eventjes naar YouTube gaan en opzoeken hoe je, je schijf zichtbaar maakt

M.V.G Freek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan