Vista / XP dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

joske666

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Hey, kheb een vraagje:

Heb zopas een nieuwe pc samengesteld waarop ik Vista en XP geinstalleerd heb op 2 verschillende SATA harde schijven. Toen ik xp installeerde was enkel deze schijf aangekoppeld en omgekeerd. Alles werkt goed, maar als ik van besturingssysteem wil wisselen moet ik nu manueel de SATA kabeltjes hersteken. Ik zou graag een dual boot maken waarbij ik bij het opstarten kan kiezen welk OS ik wil booten. Welke bootmanager kan ik hiervoor best gebruiken? Ik heb ook wel eens gehoord van een biosbootkey waarmee je bij het opstarten (ik heb een Asus P5K moederbord) kan kiezen vanaf welke HD je wil booten, weet iemand hier misschien iets meer over?

Alvast bedankt voor de reacties

Raar dattie dat niet automatisch doet. Ik heb dezelfde opstelling (XP stond erop, en toen Vista geinstalleerd) en Vista maakte bij mij netjes een boot menu'tje aan.

Misschien dat je zelf het boot.ini aan kunt passen?

Hoi !

Bij mij is het bootmenu F8 intrommelen tijdens de post, dan kan ik kiezen van welk medium ik wil opstarten.

Kijk is in de handleiding van je mobo; de toets is mogelijk merkgebonden.

En als je alsnog een bootmenu wilt hebben kun je VistaBootPro installeren (in XP of Vista, maakt niet uit), en dat progje gebruiken om het bootmenu te maken.

Greetz,

Harry.

raar is het niet aangezien hij steeds de 2de schijf heeft afgekoppeld voor een os instalatie.
je zou de boot.ini kunnen aan passen het makelijkste is gewoon de schijf er bij te steken,
waar vista opstaat en ff herinstaleren dan krijg je een mulit boot menu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan