Vista, XP, Linux op één pc, hoe linux te verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
234
Goedenmiddag,

Ik heb op dit moment Windows Vista, XP en Linux Ubuntu als (tripple) dual boot geinstaleerd. Ik krijg bij opstarten eerst de grub loader van Ubuntu, en als ik dan windows kies de dual boot loader van windows. Nu heb ik vista ultimate liggen, (nu heb ik de bussines versie), en die wil er nog naast instaleren. Nu wil ik eerst Ubuntu eraf, maar ik weet dat je niet zomaar de partitie kan verwijderen want dan mol je je boat loader. Nu kan ik fixmbr via mijn windows xp cd doen, alleen nou vroeg ik me af of dat kan, want als je een dualboot van vista en xp wil hebben moet je eerst xp instaleren, omdat anders de boat loader niet klopt. En als ik nou dus fixmbr doe met xp cd, krijg ik dan niet het probleem wat je krijgt bij eerst instaleren vista en dan xp?

Mvg,
Vincent
 
Goedenmiddag,

Ik heb op dit moment Windows Vista, XP en Linux Ubuntu als (tripple) dual boot geinstaleerd. Ik krijg bij opstarten eerst de grub loader van Ubuntu, en als ik dan windows kies de dual boot loader van windows. Nu heb ik vista ultimate liggen, (nu heb ik de bussines versie), en die wil er nog naast instaleren. Nu wil ik eerst Ubuntu eraf, maar ik weet dat je niet zomaar de partitie kan verwijderen want dan mol je je boat loader. Nu kan ik fixmbr via mijn windows xp cd doen, alleen nou vroeg ik me af of dat kan, want als je een dualboot van vista en xp wil hebben moet je eerst xp instaleren, omdat anders de boat loader niet klopt. En als ik nou dus fixmbr doe met xp cd, krijg ik dan niet het probleem wat je krijgt bij eerst instaleren vista en dan xp?

Mvg,
Vincent

Mijn problemen met een Microsoft instalatie na een instalatie van ubuntu is niet erg plezant om t zo maar te zeggen.
Ubunut die installeert zijn gegevens in de mbr net als windows doet,, alleen kan nadat ubuntu dit gedaan heeft de instalatie van windows nog wel eens weigeren,, dus niet als je windows al geinstalleerd HAD die blijft gewoon goed,,
ik heb zelf met Parted magic de MBR gefixt aangezien ik helemaal niks meer op comp had...
(met formateren verwijder je niks uit de MBR)

maar je wilt nu dus ubuntu verwijderen,, ik zou dan eerst eens met bcd edit of vista boot pro de linux bootloader verwijderen,, en daarna de partitie van linux,,,
vergeet niet om na het verwijderen de vista bootloader te instaleren dat kan je doen met vista boot pro bij system bootloader en dan windows vista bootloader (uninstal legacy bootloader)



Groetjess
 
Met de vista boot pro kan ik neit de grub van linux verwijderen, ik moet nu ff weg, ik zal daarna met bcd edit het is proberen en laten horen of het gelukt is.
Bedankt voor reactie iig!
 
Vista staat er nog niet op hè? Dan kun je eventjes met de XP-cd opstarten. Ga naar de herstelconsole en typ nadat je je aangemeld hebt de volgende 2 commando's in:

fixmbr
fixboot

Hierna kun je vanuit windows de ubuntu-partities verwijderen.

EDIT: te snel gelezen, de 2 commando's moet je in de herstelconsole van de vista-dvd doen. Dan worden XP én Vista meegenomen in de bootloader.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen een Vista upgrade cd, kan het daarmee ook?
mvg

Ehm,, nee daar zit geen boot op,, waardoor je hem niet kan opstarten tijdens het laden van pc? ofwel..
anders moet je ff wachten tot sp1,, dan kun je zo`n recovery cd maken...
 
Oke ik zal kijken of het met de upgrade cd kan, ik laat nog horen of het is gelukt. Bedankt voor de hulp!
 
Heb toch even de upgrade cd geprobeerd van vista, via deze kan ik ook de boot resetten enz, is dit 100% safe? Dus nu remove ik Ubuntu partitie, dan start ik de pc opnieuw op met de vista cd, en dan bij opdracht prompt: bootrec/rebuild bcd.
mvg
 
Ik weet niet 100 procent cker,, aangezien ik t niet op die manier heb gedaan...
dus ik had eigenlijk niet gereageert omdat ik t niet weet..

ikzelf heb beetje liggen *****n met parted magic (programa van linux distributie)
ik had verscheidende dingen daarmee gedaan,, dus ik weet niet precies wat nou hetgene was wat ja,, de verandering heeft gemaakt zodat die t doet
 
Oke, dan probeer ik het wel, met xp is het iig wel al twee keer goed gegaan, dus ik ga het nu maar met vista proberen;). bedankt voor info, ik laat horen of het goed is gegaan.
 
Het is gelukt, veel gedoe wel omdat de upgrade cd niet werkte, maar nadat ik fixmbr met xp cd had gedaan en vanuit xp met free bsd de vista loader geinstaleerd te hebben werkte alles weer en was de grub loader van ubuntu weg:D daarna ultimate geinstaleerd en nu werkt alles perfect. merci voor de hulp!
 
Het is gelukt, veel gedoe wel omdat de upgrade cd niet werkte, maar nadat ik fixmbr met xp cd had gedaan en vanuit xp met free bsd de vista loader geinstaleerd te hebben werkte alles weer en was de grub loader van ubuntu weg:D daarna ultimate geinstaleerd en nu werkt alles perfect. merci voor de hulp!

Daarvoor zijn wij hier!
Groetjes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan