Vista & XP op een PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik heb sinds kort een nieuwe pc met vista premium.
ziet er mooi uit maar er zijn diverse programma`s die met XP perfect werken maar nu niet dus.

mijn vraag nu is kan ik naast vista ook xp op mijn pc laten draaien dit tot de problemen van deze programma`s zijn opgelost.

en hoe doe ik dit

kun je niet de programma's bij eigenschappen op de compatibiliteitsmodus van xp laten draaien?

Dat kan en gaat via Dual-Boot.

Je moet wel eerst Windows XP hebben geinstalleerd voordat je Vista op een andere partitie installeert.

Laatst bewerkt:
ik heb sinds kort een nieuwe pc met vista premium.
ziet er mooi uit maar er zijn diverse programma`s die met XP perfect werken maar nu niet dus.

mijn vraag nu is kan ik naast vista ook xp op mijn pc laten draaien dit tot de problemen van deze programma`s zijn opgelost.

en hoe doe ik dit

Welke programma's zijn dat? en ook niet met de compatibiliteits modus op XP SP2?

gewoon naar het logo op het bureaublad, vervolgens rechtermuis en dan eigenschappen.
Dan ga je naar het tabblad compatibiliteit en dan vink je de compabiliteits modus aan die je wilt hebben:thumb: werkt niet altijd, maar vaak wel :rolleyes:

gewoon naar het logo op het bureaublad, vervolgens rechtermuis en dan eigenschappen.
Dan ga je naar het tabblad compatibiliteit en dan vink je de compabiliteits modus aan die je wilt hebben:thumb: werkt niet altijd, maar vaak wel :rolleyes:

werkt dus niet in dit geval

PS te vlug gepraat wekt wel

Hartelijk dank

Laatst bewerkt:
werkt dus niet in dit geval

Je moet, nou moet?, (mag:) ), de uitvoerende exe opzoeken in de map van newsleecher en daar die compatibiliteitsmodus aan koppelen, nu is hij alleen gekoppelt aan een lnk file, maar dat werkt alleen bij exe files, staan er ook meerdere in die map? ook die doen.

Tot nu toe heb ik niets ontdekt wat niet wilde draaien, alleen heb ik geen newsleecher.

hartelijk dank voor de wijze raad
weer een zorg minder

te hard geroepen werkt uiteindelijk niet zoals het moet

nu wil ik eigenlijk weten of toch een manier is om op mijn pc waar dus vista al opstaat XP erbij te zetten op een andere partitie
ik heb een paradigit PC hierop staat een aparte herstel partitie
voor Vista.
van Vista heb ik een herstel dvd gemaakt
ik heb een orginele versie van XP Home

weet iemand hoe dit werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan