vista --> xp pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
4.846
hoi hoi..

Ik heb een computer met Windows Vista.. maar ik ben verslaaft aan die oude spellen van voor vista.. Nu wil ik terug naar XP Pro.. is het dan gewoon weer cd van pro erin drukken paar keer enter en dan hdd formatteren en dan installeren..? ik denk. ik bereid me vast voor...


MVG,

Johan
 
Cd erin, kiezen voor formatteren, alle instellingen goed zetten, klaar!
 
welke harddisk zit er in je computer is dat een sata dan wel evn de drivers er voor opzoeken.
de rest zou gewoon moeten lukken met een herinstallatie.
wel even de c verwijderen en opnieuw formatteren anders gaat het niet werken.
 
is het een OEM versie.. als dat zo is moet je nog alle drivers zoeken..
 
Mastah bedoelt waarschijnlijk een pre-installed OEM versie, waarbij alle drivers en dergelijke al door de fabrikant er op zijn gezet. Maar als je een normale OEM versie hebt, moet je net zo geod de drivers installeren als bij een retail versie ja.
 
Ook bij een pre-installed retail versie of van mijn part een niet pre-installed versie, van welke vorm dan ook, loop je tegen hetzelfde aan, onzin dus.
 
wat ik bedoel, is: als je een pc koopt en daar zit windows al vooraf op geinstalleerd, heeft de fabrikant al voro de drivers gezorgt vaak. meestal heb je dan ook een aangepaste windows cd, en een OEM versie dus. Dus hoef je drivers niet te zoeken.

Als je een gewone OEM versie koopt, of een retail maakt het niet uit. Dan zul je dus wel de drivers moeten zoeken...

Maar op een nieuwe pc zit altijd een OEM versie... nooit retail. en dan bedoel ik dus geen zelfsamengestelde pc.

Maar omdat de topicstarter een ander OS gaat installeren, of idt nu retail is of niet, zal hij wel alle drivers moeten zoeken, aangezien dit OS (in dit geval XP pro) niet voorgeinstalleerd is en dus niet aangepast is door een fabrikant, het kan wel zijn dat er eend river cd bij zit voor je moederbord, hier kunnen dan wel drivers opstaan voor xp.
 
Laatst bewerkt:
Ook dat is onzin, als je een pc zelf samenstelt / of kant en klaar koopt, bijv. bij Alternate, kun je als OS zelf beslissen wat je erop wil hebben, een OEM of een Retail.
Laat ik het nuanceren, men wilde mij ooit bij Paradigit een OEM XP verkopen, daar waar ik een retail XP wilde hebben. De keuze voor hen was: óf mij de machine met een retail XP leveren, of géén pc leveren. Wat dacht je wat het geworden is?
 
Laatst bewerkt:
is het een OEM versie.. als dat zo is moet je nog alle drivers zoeken..

welke drivers precies? (het is idd een OEM) ik heb video en hd geluidskaart al

Al gevonden.. gewoon net zoals het herinstalleren van xp pro --> xp pro. Well.. thank's people, ik ga maar installeren :p
 
Laatst bewerkt:
Was het maar zo simpel als ik dacht toen ik mijn vorige bericht aan het typen was.. Ik heb dus een cdtje van windows xp gebrand (was m'n eigen cd kwijt) maar nu reboot ik mijn computer (met in het bios staan 1st cd, second harddisk), de computer zegt heel even " Boot from AHCPI (of zoiets) cd/dvd" vervolgens druk ik op enter, gebeurt er niks. er staat ook niet dat je op een toets moet drukken..

Hoe installeer ik xp ... ?
 
wel de sata drivers opgehaald .
 
nieuwe computer waar je dit op wilt doen of eentje die al ouder is ?
staat in de bios wel eerste opstart cd/dvd bootdevice.
 
nieuwe computer waar je dit op wilt doen of eentje die al ouder is ?
staat in de bios wel eerste opstart cd/dvd bootdevice.

Nieuwe computer.. ik heb in het bios gezet 1st cd/dvd rom, second harddisk, 3th network.......
 
nieuwe computer dan heb je waarschijnlijk (zeker) sata schijven.
daar heb je voor xp drivers voor nodig om te kunnen installeren.
die haal je bij de fabrikant van je computer.
 
nieuwe computer dan heb je waarschijnlijk (zeker) sata schijven.
daar heb je voor xp drivers voor nodig om te kunnen installeren.
die haal je bij de fabrikant van je computer.

Ik weet al wat het was.. ik had het cdtje verkeerd gebrand.. gewoon als dataschijf niet als een image.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan