Vista ziet de 4 Gb intern niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

benosman

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
105
hallo,

heb vandaag een quadcore aangeschaft zonder besturingsysteem.
ik heb zelf vista 32 bits geinstalleerd. werkt gewoon goed.

maar ik zie maar dat ik 3GB ram heb. terwijl ik 4GB heb laten installeren.

kan iemand me helpen?
 
De 32-bit versie van Windows Vista ondersteund alleen t/m 3GB ram
 
maar vista hoort ze wel te zien die 4gb
dit is verholpen met SP1.
maar gebruiken doet hij het niet want vista gebruikt zelf iets van 512mb of meer om te draaien is mij hier op het forum vertelt
 
maar vista hoort ze wel te zien die 4gb
dit is verholpen met SP1.
maar gebruiken doet hij het niet want vista gebruikt zelf iets van 512mb of meer om te draaien is mij hier op het forum vertelt
Volgens mij gebruikt die zelfs 1024MB ram, bij m'n laptop met 2048MB gebruikt hij al ongeveer 1024MB bij het opstarten.
 
Dat Vista maar aangeeft dat het 3 GB komt doordat 32 Bits niet meer dan 3GB ondersteunt.

Na SP1 zal het er netjes staan dat er 4 GB is MAAR hij zal maar nog steeds alleen maar ongeveer 3 GB gebruiken. Het enige wat ze hebben opgelost is dat hij 4 GB kan herkennen maar niet gebruiken. Wil je echt die 4 GB helemaal gebruiken moet je maar eens overwegen om Windows Vista 64 Bits, Vista 64 Bits daar moet je wel rekening mee houden dat sommigen (veel?) programma's geen 64Bits ondersteunen.

Vista gebruikt bij mij 512 MB RAM maar soms ook 1024 MB, dus het is soms anders denk ik zo :)
 
ey wufu,

je hebt gelijk. na sp1 laat deze wel 4GB zien. maar gebruikt 3GB. binnen 1 week ga ik over naar een 64 bit ultimate

Dat Vista maar aangeeft dat het 3 GB komt doordat 32 Bits niet meer dan 3GB ondersteunt.

Na SP1 zal het er netjes staan dat er 4 GB is MAAR hij zal maar nog steeds alleen maar ongeveer 3 GB gebruiken. Het enige wat ze hebben opgelost is dat hij 4 GB kan herkennen maar niet gebruiken. Wil je echt die 4 GB helemaal gebruiken moet je maar eens overwegen om Windows Vista 64 Bits, Vista 64 Bits daar moet je wel rekening mee houden dat sommigen (veel?) programma's geen 64Bits ondersteunen.

Vista gebruikt bij mij 512 MB RAM maar soms ook 1024 MB, dus het is soms anders denk ik zo :)
 
ey wufu,

je hebt gelijk. na sp1 laat deze wel 4GB zien. maar gebruikt 3GB. binnen 1 week ga ik over naar een 64 bit ultimate

TIP: kijk eerst of je 64 Bits drivers hebt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan