Vista ziet geformatteerde schijf niet meer als geformatteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

truSteh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Het verhaal is als volgt;

Ik heb 3 hardeschijven in m'n PC (250 GB, 300 GB en 1 TB). Ik had deze perfect draaien op een Vista 32 bit installatie.. maar die raakte na toch wel een tijd aardig vervuild en wilde een nieuwe install doen. Daarna alle files en belangrijke documenten die ik wilde bewaren op de 1 TB schijf gezet, deze losgekoppelt en de 2 overige schijven geformatteerd en Vista 64 bit geinstalleerd.

1 TB schijf er weer in geplugt, niks aan het handje. Daarna vond ik me PC kast toch wel een zooi met alle kabels, en een gigantische hoeveelheid stof.

Ik heel me PC uit elkaar gesloopt, uitgestoft en weer in elkaar gezet. Nu is het wel zo dat de S-ATA stekkers niet meer in het moederbord op dezelfde plek zitten, maar dit lijkt me niet het probleem?

Het geval is nu dus zo dat Vista m'n 1 TB niet meer herkent nadat me PC weer in elkaar gezet is, hij heeft dus wel gewerkt onder 64 bit!

Volgens Vista moet ik de hardeschijf dus formatteren om hem weer te kunnen gebruiken. Ok leuk dat kan ik doen, die files zijn nog wel terug te halen met de juiste programmas.

Alleen als ik dus wil formatteren, is volgens Vista me schijf maar 30 MB !! Dus niet 1 TB. Ik gok dat die 30 MB gewoon het deel van de hardeschijf is wat je standaard al kwijt bent..

Ik ben nu dus een grove 900GB "kwijt" (zodra ik ga formatteren) die Vista dus niet herkent.

Wat kan hier van het probleem zijn? Ik heb de stekkertjes op het moederbord heen en weer verplaatsen al geprobeerd, maar het probleem blijft aan.

Bedankt.

Ik weet niet wat voor moederbord er in je systeem zit (maakt ook niet uit want ik heb het boekje hier toch niet liggen...............) maar ik kan je wel vertellen dat het op mijn mobo wel uitmaakt welke SATA aansluitingen ik gebruik.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Helaas maakt dat niets uit. Elke poort op me mobo geprobeerd, en overal hetzelfde resultaat.

Hij herkent me HDD wel, juiste typenummer en fabrikant.

Alleen ipv dat hij hem als 1 TB erkent denkt hij dat hij maar 30 MB is :(

Met herkennen in Vista, bedoel je het simpele "Deze computer" schermpje of ben je ook al "dieper" geweest : schijfbeheer, computerbeheer, opslag? Als je daar nog niet bent geweest kijk daar dan eens rond of je er mogelijk niet bent met het slechts een driveletter toekennen aan die 1 tb schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan