Vista ziet XP niet en XP ziet vista niet?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hallo,

Ik heb het volgende probleem in mijn thuisnetwerk. De windows xp machines zien mijn vista machines niet. En omgedraaid hetzelfde. Hoe kan dit ze zijn allemaal lid van dezelfde werkgroep.

Hoe kan dit? En hoe kan ik er voor zorgen dat ze elkaar weer zien?

Groetjes Tom

P.s. Het gaat om 3 xp machines en 5 vista pc's.

Kijk hier

Neem alle informatie + links door, en installeer evt. de aangegeven LLTD patch voor XP. Het kan overigens zijn dat die patch reeds aanwezig is op de XP machines.

Zodra je het werkend hebt gekregen, graag terugmelden wat je geïnstalleerd hebt en wat je evt. verder nog aangepast hebt in de (netwerk-)instellingen op de Vista/xp machines.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, de xp machines zien windows vista nu wel, maar mijn vista nog niet mijn windows xp computers.

Verder kan ik in Windows XP geen computer openen. Hij ziet de pc wel maar bij de gedeelde mappen kom ik niet.

Tijdelijk overal de firewall(s) afzetten. Denk er hierbij aan dat ook programma's als Norton, McAfee, ZoneAlarm etc. een (eigen) firewall component hebben, dus richt je niet alleen op de Windows Firewall.
Verder is het natuurlijk van belang dat er ook echt iets gedeeld wordt op de pc's.

Dan moet anoniem/als Gast alles bereikbaar zijn. Betekent dus o.a. dat als je XP Prof pc's hebt, je Simpel bestanden delen aan moet zetten.
Kijk (ook voor een link m.b.t. Vista delen van bestanden) op deze link voor verdere informatie, zodra je firewalls etc. uitgezet hebt en het (nog) niet werkt.

Tijs.

Ok,

Ik zal het volgende er nog even aan toevoegen. Op alle pc's zijn al standaard mappen gedeeld. In windows xp worden ook alle xp machines gezien. Voor vista geld ook hetzelfde. Daar zien alle vista pc's elkaar. Daar kan je ook gewoon van elkaar in de gedeelde mappen.

Hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.

Probeer in ieder geval het volgende even uit:
1. Achterhaal het ip-adres van 1 van de Vista machines
2. Achterhaal het ip-adres van 1 van de XP machines
3. Op een Vista machine: [windows-toets]r toetscombinatie -> \\ip-adres-van-xp-machine
(bijv. \\192.168.1.34)
Op een XP machine: [windows-toets]r toetscombinatie -> \\ip-adres-van-vista-machine
(bijv. \\192.168.1.35)

We horen wel of je dan wel bij elkaar kunt kijken. Overigens wil ik van je weten of je de LLTD patch nog (ergens) geïnstalleerd hebt (mijn eerste posting).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan