vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

justtrytohelp

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
hallo beste helpers,

Gebruik nu al een tijdje windows vista home basic.

Maar wat is er zoveel beter aan ultimate of premium.

En als ik basic gebruik maar ik wil upgrade naar premium of ultimate hoeveel euro gaat mij dat kosten.?

Danku voor u tijd/hulp

zou je de site heir is kunne typen of informatie hier plakken hij doet het namelijk niet hier

Dat bedoel ik dus eigenlijk

Dan is ultimate dus de alles in een. Het ligt eraan wat je wilt. En niet naderhand tot de conclusie komen dat je iets mist. (Vista ongeacht de versie kost veel euro's)

remote control (OK niet het meest gebruikte tooltje) is niet op alle versies aanwezig. net wat met andere windows versies iets makkelijker te bepalen is of je dat WILT gebruiken. In de Vista's zitten sommige zaken er niet, dus vind ik Ultimate het beste. (Er zit dus alles in wat je kan krijgen)

@pasja: Het klopt wat je zegt. Maar voor al dat geld (legale instal) vind ik het belachelijk dat er functies compleet ontbreken.

Laatst bewerkt:
De mindere versies kunnen je voor problemen zorgen. Daar zit niet alles in. (Als je zaken moet gebruiken)
Zoals?

Beeeeetje overdreven.
Daar ben ik het mee eens.

Bij Windows XP was de scheiding nog klein. Het enige "probleem" waar je tegenaan kon lopen waren de zakelijke functies, zoals remote desktop en het joinen van een domein, policies, etc..
Bij Vista is dit eigenlijk niet anders. Home Basic heeft iets minder opties dan XP Home, Home Premium bevat Media Center. Business is in feite Pro, en Ultimate is Pro + Media Center (In feite dus weer een soort XP media center edition). Vista Enterprise en starter doen er hier niet toe.

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik dus eigenlijk

Dan is ultimate dus de alles in een. Het ligt eraan wat je wilt. En niet naderhand tot de conclusie komen dat je iets mist. (Vista ongeacht de versie kost veel euro's)

Mavros, met alle respect, maar ik heb toch een beetje het vermoeden dat je echt geen flauw idee hebt waarover je schrijft.............

Kijk eens naar de bijlage. Ik ben ervan overtuigd dat 70 tot 95% van de Nederlandse computeraars heel erg gelukkig is / wordt met Home Premium. Reden? Dat percentage wil helemaal geen andere taal instellen (zie bijlage), zit niet te wachten op zakelijke netwerkfuncties (zie bijlage), zit helemaal niet te wachten op versleuteling hdd met bitlocker (zie bijlage) en zal heel misschien de backup functie van het os een beetje missen (Al volstaat een goed herstelpunt dat gelijk na de eerste installatie wordt gemaakt, ook prima!)

Samengevat: Home Premium is een prima Vista versie waar echt het overgrote deel van alle Nederlanders mee uit de voeten kan, zonder dat ze ook maar 1 seconde de extra opties van Ultimate gaan missen.

ps. ik berijd momenteel het dolle paard ;) :D

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    37,8 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Daar ben ik helemaal mee eens hoor.:D

Helaas ben ik geen gewone/normale gebruiker. (Als het kan dan wil ik het ook uitproberen principe.)

Het is in mijn ogen beter om alles aan te bieden. Ongeacht van wat je echt nodig hebt.

Je hebt dus geen dik systeem nodig (niet qua hardware), maar je moet wel de keuze kunnen maken om het dikke of normale systeem te maken, dat je ook weet velke versie je gaat nemen. Ik weet dat het nu kan, maar het blijft niet erg duidelijk.

In veel gevallen wordt een verkeerde Vista aangeschaft. Dat kost heel veel geld uiteindelijk.

edit Ik ben nog niet van het dolle paard gevallen.:D yeehaaaaaa

edit2: Als ik een Windows dvd aan mijn buurman geef, dan moet ik gillend wegrennen vanwege de schade die is aangericht. Dus dit gaat weer werk opleveren. (Ik verdien er niks aan trouwens.)

nog een edit: Mijn vrienden- en kennissenkring bestaat "helaas" uit nerds.:thumb:

edit zoveel: Ik hoop echt dat veel Nederlanders met home premium kunnen werken.(Wat ik wel geloof)
De pielers onder ons: Ga voor de dikste versie die er is.

Laatst bewerkt:
Het is in mijn ogen beter om alles aan te bieden. Ongeacht van wat je echt nodig hebt.
Een echte Windows gebruiker dus ;).
Windows zit vól met services, functies en toepassingen die, zelfs wanneer niet gebruikt, allerlei lekken met zich meebrengen. De meeste Linux distributies daarentegen hebben alleen wat nodig is om te draaien en that's it. Moet je dus alles zelf doen.

Maargoed, dat is een hele andere discussie :-).

Jij hebt het door.:D :thumb: :D

Linux leren ben ik mee bezig. Al dik een jaar, maar die nieuwe Windows he.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan