vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
heb een vraagje draaid vista wel op 1 gig geheugen ? :)

Draaien wel, werkbaar is het al snel niet meer.maar dat is een gevoelswaarde. De een vind het prima werken de ander niet, (zelf hoor ik bij de mensen die het niet prettig vind draaien)

Laatst bewerkt:
1 Gb is zeker voldoende voor Vista. Natuurlijk is meer altijd beter maak levert zeker geen problemen op. Het hangt ook een beetje af hoe het systeem er verder uit ziet. Een Pentium 4 processor of een Dual Core is een groot verschil qua prestaties en de werking hangt dan niet meer alleen af van het geheugen.

Voordeel is wel dat het geheugen op dit moment erg goedkoop is dus je kunt altijd later nog 1 Gb erbij plaatsen. Maar verwacht geen wonderen tussen de 1 en 2 Gb want zoveel scheelt het niet in snelheid.

Zolang je basic neemt kan je het wel doen. Als je home premium neemt raad ik het echt af. Het draait niet heel soepel. Ik heb vista er af gehaald en xp er weer op gezet. Dat werkt enorm snel en prettig

Je kan altijd nog een usbstickje van 1 gb in je usbdrive stoppen. Vista heeft namelijk een functie om zo'n geheugenstick als extra geheugen te gebruiken. Heb alleen geen idee of het goed werkt. :(

Het werkt niet uitermate goed. USB sticks zijn ook nogal veel langzamer dan je ram. USB heeft een max doorvoer snelheid van 60 mb/s. Ram doet veeeeeeeeeeeel meeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan