vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sean1234

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2008
Hallo mensen,

Ik heb een probleem, ik starte mijn laptop gister op, en toen kreeg ik een foutmelding, hij zei iets van dat hij een boot bestand niet kon vinden.

Nou heb ik met een vista cd de repair optie gekozen en hij deed het weer. Nou start ik hem vanochtend weer op en heeft hij weer dezelfde boot fout.:mad:

Nou kan ik hem wel tot in de eeuwigheid met die cd op blijven starten, maar dat schit natuurlijk ook niet op!:shocked:

Een goede vriend van mij die veel van computers af weet zei dat het misschien aan een foute update kon liggen van vista? hoe kan ik deze vinden en hoe kan ik hem repareren? want ik heb even gegoogled maar ik heb tot nu toe nog geen soortgelijke problemen gevonden.

M.v.g

Sean

Dag nieuweling, welcome

Kijk, als je aangeeft '.... zoiets van dat hij een bootbestand niet kon vinden ....' dan geef je wel erg weinig info om je goed van dienst te kunnen zijn.
Je nodigt - wat hier toch al vaak gebeurt - allerlei mensen uit om allerlei adviezen, tips en ongerichte reacties te geven waardoor je eerder grotere, dan minder problemen krijgt.
Laat staan dat je het oplost.

Dus concreet: welke melding krijg je nu precies?

Laatst bewerkt:
okej, goed punt sorry:p

Het probleem is dat ik me de foutmelding niet goed meer kan herrineren.

Hij gaf in ieder geval aan dat het het bestand: BOOT niet kon vinden vinden. en hij gaf mij zelf al het advies om de windows vista cd te gebruiken voor de reparatie.

dus heb ik eerst via powermax gekeken of het iets met de harde schijf was, maar dat is het dus niet.

geef ik zo genoeg informatie over de fout? anders zit er vrij weinig op om hem opnieuw op te starten, eerste de foutmelding over te schrijven en dan weer te repareren:confused:

Ok,

Nadat je je laptop wél weer hebt kunnen starten, voer dan een uitgebreide controle uit op evt. virussen en malware:

Eerst internet-omgeving schoon maken:

http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1

Open het programma
Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All. Haal het vinkje weg bij Prefetch.
Klik op de knop Empty Selected.

Scan nu met de freescanner van Mbam

Download Malwarebytes: http://www.idealsoftware.nl/MBAM/
Installeren, update en scannen (SNELLE SCAN)

Als de scan afgelopen is, verwijder je de virussen.
Vervolgens start je je pc opnieuw op.

Nu download je superantispyware:

http://downloads2.superantispyware.c...ntiSpyware.exe

Weer updaten en na de scan verwijder je weer de virussen, en start je pc opnieuw op.

Oh o, dat klinkt allemaal nogal erg ingrijpend :P ik heb nou ESET NOD 32 virusscanner is dat niet afdoende? ik ben er redelijk overtuigd van dat hij toch aardig virusvrij is hoor, heb nog nooit ook maar iets aan spyware gezien en ik gebruik ook geen programma's zoals limewire enzovoort.

werkt het uitvoeren en installeren van deze programma's niet conflicterend met mijn huidige virusscanner? (gezien deze aardig duur was en nog geldig is)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het betreft alleen programma's die niet permanent geladen worden.
Je wilt weten wat de oorzaak is ......
Inmiddels heb je op advies van Microsoft gedaan wat zij adviseren, maar het komt weer 'terug'.
Dat duidt op mogelijke virussen of malware.
Naast schijfcontrole en defragmentatie ..... doen dus die adviezen van mij, voordat je verder gaat kijken en ingrijpende zaken moet doen, als een totale recovery.
Daar zit je ook niet op te wachten.

Merk dat ik jou nu probeer te overtuigen van iets waarvan ik aan neem dat je je niet voor niets met je vraag tot Helpmij hebt gewendt ..... :confused:

okej nee nee je hoeft me niet over te halen, ben al lang blij dat je me wil helpen met het probleem !:thumb:

Maar ik krijg dus geen problemen met mijn huidige virusscanner als ik die 2 installeer die jij me aanraad? want mijn ervaring vertelt me dat 2 viruscanners tegelijk nooit lekker samen gaan :P

gegroet,

Maak je niet bezorgd ....
Maar je kunt evt. NOD even uitschakelen, hierna de door mij aangegeven programma'tjes downloaden en hun werk laten doen.
Mocht er geen enkel probleem zijn gesignaleerd, dan kan je ze evt. ook weer via het configuratiescherm verwijderen naderhand.
Bij een volgende herstart van de apparaat schakelt NOD overigens vanzelf weer in.

Laatst bewerkt:
Okej teun bedankt:thumb: ga het proberen. laat nog wel weten hoe het ging.

Sean

Nou, Hij heeft een 5 tal bestanden totaal gevonden, en verwijderd.. wat tracker bestanden.

Maar nou starte ik hem op, en ik moest weer de vista cd gebruiken voor het herstel :confused:

Máár nou heb ik wel de kans gehad de fout te noteren:D

Hij zeg eerst dat hij een fout gevonden heeft, daarna in 4 stappen het herstel van windows vai de cd, zoals ik iedere keer moet doen als ik hem opstart

en dan geeft ie als foutcode:

FILE: \BOOT\BCD
Status 0x000000f
Info: Error Data

Enig idee iemand :shocked:?

Hallo,

Nou het was iets van

1. zet computer uit
2. voer de cd in
3. voer het herstel uit
4. start hem weer op.

in ieder geval precies dat wat ik iedere keer moet doen om hem aan te krijgen:confused:

Mááár ik ben iets erg raars tegengekomen, ik heb een spaarschema en een optimal performance schema, helemaal zelf samengesteld ((stroomschema's voor de accu) (het is een laptop)). En als ik hem met energiebesparend afsluit krijg ik gezeur, sluit ik hem af op performance is er niks aan de hand.

is dit volstrekt belachelijk of zie ik nou iets heel logisch over het hoofd:confused:?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan