Visual Basic 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Wiet weet er de code voor een inlogform?
(visual basic 2005)

Laatst bewerkt:
VB programmas kan je enkel uitvoern op pc's waarom het geïnstalleerd is...

--Johan

UandMe, ik heb je dubbelpost verwijderd en déze thread van Overige naar het VB forum verplaatst. Hou er erg in dat het voor antwoordgevers prettiger werkt als vragen één keer gesteld worden en er dus niet twee threads over hetzelfde onderwerp langs elkaar gaan lopen. Stel je vraag dus ook gewoon één keer :)

Re:

UandMe, ik heb je dubbelpost verwijderd en déze thread van Overige naar het VB forum verplaatst. Hou er erg in dat het voor antwoordgevers prettiger werkt als vragen één keer gesteld worden en er dus niet twee threads over hetzelfde onderwerp langs elkaar gaan lopen. Stel je vraag dus ook gewoon één keer :)

Oké

ik gebruik zelf VB6.0 maar daar gaat het zo:

voor het aanmelden:
Code:
[B]private sub command1_click()[/B]
[INDENT]

dim username as string, password as string

username = text1.text
password = text2.text

savesetting "Inlog","UD","Username",username
savesetting "Inlog,""UD",Password",password[/INDENT]

[B]end sub[/B]
en voor het inloggen:
Code:
[B]private sub command2-click()[/B]

[INDENT]
if getsetting("Inlog","UD","Username") = text1.text and getsetting("Inlog","UD","Password")= text2.text then 
[INDENT]msgbox ("Je bent nu ingelogt!")[/INDENT]
else 
[INDENT]msgbox ("Je Username en Password zijn verkeerd!")[/INDENT]

end if
[/INDENT]

[B]end sub[/B]

dat savesetting slaat het op in het register en dat getsetting kijkt in het register of text1.text gelijkt is aan de opgeslagen Username en of text2.text gelijk is aan het opgeslagen Password.

ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog meer vragen hebt mag je me ook mailen dat kan ik miss ook nog een goed voorbeeld progje meesturen.

Laatst bewerkt:
ik gebruik zelf VB6.0 maar daar gaat het zo:

voor het aanmelden:
Code:
[B]private sub command1_click()[/B]
[INDENT]

dim username as string, password as string

username = text1.text
password = text2.text

savesetting "Inlog","UD","Username",username
savesetting "Inlog,""UD",Password",password[/INDENT]

[B]end sub[/B]
en voor het inloggen:
Code:
[B]private sub command2-click()[/B]

[INDENT]
if getsetting("Inlog","UD","Username") = text1.text and getsetting("Inlog","UD","Password")= text2.text then 
[INDENT]msgbox ("Je bent nu ingelogt!")[/INDENT]
else 
[INDENT]msgbox ("Je Username en Password zijn verkeerd!")[/INDENT]

end if
[/INDENT]

[B]end sub[/B]

dat savesetting slaat het op in het register en dat getsetting kijkt in het register of text1.text gelijkt is aan de opgeslagen Username en of text2.text gelijk is aan het opgeslagen Password.

ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog meer vragen hebt mag je me ook mailen dat kan ik miss ook nog een goed voorbeeld progje meesturen.

dat wil ik dus ook, maar dan met een database waar die mensen dan in komen te staan.

(zie ook mijn vraag daarover)

dank u !

Volgens mij is het handigger om het in t register op te slaan, ik weeet dus wel hoe dat moet moet maar ik wet niet hoe je het in een DB op moet slaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan