HellupUandMe
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 jan 2007
Wiet weet er de code voor een inlogform?
(visual basic 2005)
(visual basic 2005)
Laatst bewerkt:
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
UandMe, ik heb je dubbelpost verwijderd en déze thread van Overige naar het VB forum verplaatst. Hou er erg in dat het voor antwoordgevers prettiger werkt als vragen één keer gesteld worden en er dus niet twee threads over hetzelfde onderwerp langs elkaar gaan lopen. Stel je vraag dus ook gewoon één keer![]()
[B]private sub command1_click()[/B]
[INDENT]
dim username as string, password as string
username = text1.text
password = text2.text
savesetting "Inlog","UD","Username",username
savesetting "Inlog,""UD",Password",password[/INDENT]
[B]end sub[/B]
[B]private sub command2-click()[/B]
[INDENT]
if getsetting("Inlog","UD","Username") = text1.text and getsetting("Inlog","UD","Password")= text2.text then
[INDENT]msgbox ("Je bent nu ingelogt!")[/INDENT]
else
[INDENT]msgbox ("Je Username en Password zijn verkeerd!")[/INDENT]
end if
[/INDENT]
[B]end sub[/B]
ik gebruik zelf VB6.0 maar daar gaat het zo:
voor het aanmelden:
en voor het inloggen:Code:[B]private sub command1_click()[/B] [INDENT] dim username as string, password as string username = text1.text password = text2.text savesetting "Inlog","UD","Username",username savesetting "Inlog,""UD",Password",password[/INDENT] [B]end sub[/B]
Code:[B]private sub command2-click()[/B] [INDENT] if getsetting("Inlog","UD","Username") = text1.text and getsetting("Inlog","UD","Password")= text2.text then [INDENT]msgbox ("Je bent nu ingelogt!")[/INDENT] else [INDENT]msgbox ("Je Username en Password zijn verkeerd!")[/INDENT] end if [/INDENT] [B]end sub[/B]
dat savesetting slaat het op in het register en dat getsetting kijkt in het register of text1.text gelijkt is aan de opgeslagen Username en of text2.text gelijk is aan het opgeslagen Password.
ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog meer vragen hebt mag je me ook mailen dat kan ik miss ook nog een goed voorbeeld progje meesturen.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.