Visual Basic 2008 website blocker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Heeft er een iemand een idee hoe ik zo efficient mogelijk een lijst van gevaarlijke websites kan invoeren in mijn webbrowser? Dus als iemand een gevaarlijke website typt in het tekstvak of een gevaarlijke website bezoekt dat hij wordt geblokkeerd met een waarschuwing? ( panel )
En hoe kan ik deze zo makkelijk mogelijk updaten, zodat ik alleen "http://--.com/" hoef in te typen ( of copy paste ;) )en hij meteen wordt ingevoerd?
Alvast bedankt!:D

( PS. wat ik nu doe, is: If textbox1.text = "website naam" Then webbrowser1.stop - panel1.show, dit is heel onhandig, want zo moet ik alle namen apart invoeren, dat duurt dus eeuwen, en als je op Google een gevaarlijke website aanklikt, gebeurt er dus niks ! )

Laatst bewerkt:
Creeër een lijst van websites en/of eventueel keywords. Kijk daarna met een for-loop of de huidige website-url één is van de uit de lijst met sites doormiddel van de String.Contains...

Creeër een lijst van websites en/of eventueel keywords. Kijk daarna met een for-loop of de huidige website-url één is van de uit de lijst met sites doormiddel van de String.Contains...

Sorry, maar kun je het iets duidelijker uitleggen? Ik ben nog niet zo héél ver in VB 2008...:(

Kan ik ook zoiets doen als een *.txt bestand in de recourses stoppen, en dan het prog. het .txt document laten doorzoeken zodat gevaarlijke links direct worden gestopt?
Alvast bedankt! :p

site blokkering vb

hallo,

ik heb hetzelfde probleem, maar denk iets verder te zijn inmiddels:

ik heb in settings een setting gemaakt voor geblokkeerde websites.
daarna heb ik de volgende code toegevoegd:
Code:
For Each bu As String In My.Settings.BlockedSites
  Dim strDomain() As String
  strDomain = Split(bu, "http://")
  If wb.Document.Url.ToString = strDomain(1) Then
    wb.DocumentText = My.Resources.Blocked
    AppManager.MainForm.pBar.Visible = False
    Exit Sub
  End If
Next

alleen op de IF functie krijg ik de volgende foutmelding:
Index was outside the bounds of the array.

weet iemand hier de oplossing op?

( PS. wat ik nu doe, is: If textbox1.text = "website naam" Then webbrowser1.stop - panel1.show, dit is heel onhandig, want zo moet ik alle namen apart invoeren, dat duurt dus eeuwen, en als je op Google een gevaarlijke website aanklikt, gebeurt er dus niks ! )

Dat er niks gebeurd als je via google zoekt is omdat je via google gelijk naar b.v "www.site.nl/index.html" gaat, terwijl jij dan alleen checkt op "www.site.nl". Dat zijn niet perse dezelfde sites. Wat je daaraan kan doen is:
Code:
if webbrowser.contains("websitenaam") then
...
end if

Dan heb je wel dat als je naar "www.google.nl/search?q=www.site.nl" gaat, dat hij hem dan ook blokkeert.

En verder ben ik het wel met SuperABC eens: lijst met websites en dan een do loop-je.

Om je daarmee verder te helpen is het het makkelijkst als we weten hoe je die sites opslaat. Als je ze in een .txt opslaat kan het best mogelijk zijn.

@pheros: Waarom sla je ze op in de settings?? Voor grotere hoeveelheden kan je volgens mij beter niet de settings gebruiken....

Laatst bewerkt:
Het is stelregel bij Helpmij om topic meer dan een jaar oud met rust te laten. Deze gaat dus dicht. Bovendien is het niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan