Visual Basic 2010 met een IF iets niet uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

danrik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Hallo,

Ik ben begonnen met Visual Basic, en om te beginnen werk ik aan een rekenmachine... Ja ik weet het, totaal nutteloos!

Maar mijn probleem: het veld waar het antwoord komt te staan staat Your answer will show up here, nu heb ik een ANS knopje gemaakt dat als je dat krukt je antwoord op de som in het bovenste invoerveld komt en de onderste leeg wordt, het is echter niet de bedoeling dat dit gebeurd als er tekst staat, alleen als er een som gemaakt is en er cijfer en geen letters.

Zelf zat ik te denken aan een uitzondering ofzo voor als die precieze tekst er staat...

Maar geen idee hoe ik het doe, en googelen heeft ook geen zin omdat ik niet weet waar ik op moet zoeken.

[cpp]If IsNumeric(TextBox1.Text) Then
''// blablabla
Else
''// Er zit wél tekst in
End If[/cpp]

Bedoel je zoiets?

''// blablabla
Else
''// Er zit wél tekst in
End If[/cpp]

Bedoel je zoiets?

Allereerst bedankt voor je reactie, ik geloof dat dit ongeveer is wat ik nodig heb.
Ter info: hetgeen waar naar gekeken moet worden is Label2.Text, als die dus numeriek is dan moet die overgezet worden naar TextBox1.Text.

Nu heb ik het zo:
[cpp]TextBox1.Text = Label2.Text[/cpp]

Heel simpel dus, maar hij moet dus dan alleen dat doen als het numeriek is.

Dus zo?

TextBox1.Text = Label2.Text
End If[/cpp]

Perfect! bedankt, alleen 1 dingetje aangepast: Label2.text moest numeriek zijn maar met textbox1 zou het ook wel lukken maar met labe2 is het net wat duidelijker.

Bedankt!

Dan is het natuurlijk gewoon zo:

[cpp]If IsNumeric(Label2.Text) Then
TextBox1.Text = Label2.Text
End If[/cpp]

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan