Visual basic 2010 programma updater lukt niet via ftp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik krijg nog steeds die virus melding.
Toen ik CViewer versie 5 downloade, kreeg ik geen virus melding.
 
Neem maar aan dat het een false-positive is, want ik weet 100 % zeker dat het niet kwaadaardig is.

Waarom ziet een virusscanner een gewoon bestand soms als virus?

Virusscanners werken met handtekeningen, of signatures. Dit zijn kenmerkende gedeelten van een virus, waaraan je een virus snel kunt herkennen, zonder dat je het gehele bestand hoeft te analyseren. Virusscanners kunnen met behulp van signatures heel snel heel veel bestanden analyseren en controleren op de aanwezigheid van virussen.

Soms gaat dit fout. Er wordt dan een handtekening gemaakt waarmee niet alleen een virus kan worden gevonden, maar ook een ander, goedaardig, bestand. De virusscanner bestempelt hiermee zowel het kwaadaardige als het goedaardige bestand als een virus en zal het proberen te verwijderen. Een dergelijke fout wordt ook wel een 'false positive' genoemd, oftewel een onterecht positieve uitkomst van een test, namelijk de test of iets een virus is of niet.
 
Je hoeft mij niet uit te leggen wat virussen zijn, hoor. :)
Maar ik kan je programma niet gebruiken zolang mijn virusscanner denkt dat er een trojan in zit want hij delete de exe automatisch.
 
Je hoeft mij niet uit te leggen wat virussen zijn, hoor. :)

Dit is geen uitleg over wat een virus is, maar wat een false-positive is ;) ik dacht dat je me verdachte van een echt virus :p

Maar ik kan je programma niet gebruiken zolang mijn virusscanner denkt dat er een trojan in zit want hij delete de exe automatisch.
Is er geen manier om de antivirus beveiliging tijdelijk uit te schakelen?
ik schakel mijn norton altijd uit als ik Cviewer gebruik.

Edit: Of als uitzondering toevoegen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan