Visual basic 6 als macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeMetaal

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Kan ik in visual basic 6 een soort van macro schrijven?

ik wil namelijk een klein vb'tje waarin ik bepaalde websites (via firefox) en programma's (als checkbox) kan aanvinken en vervolgens op ok klikken zodat deze opstarten..

Ik heb wel eens een macro geschreven in autohotkey maar dat is overduidelijk anders qua codering...plus daar valt weinig bij aan te vinken want je klikt en alles dat je ooit getypt heb wordt dan uitgevoerd..

Ik ben er overigens wel achter hoe ik een programma start...(met shell :p)

of is het misschien handiger als ik combinatie van autohotkey en vb doe? bv in autohotkey verschillende bestanden maken om verschillende acties te ondernemen en die apart kunnen selecteren in vb..?

ik puzzel ondertussen ff verder maar hoop snel een antwoord te zien :)

alvast bedankt!

dan kan je het beste gewoon deze programma's shell-en... autohotkey of iets anders gebruiken gaat meestal wel goed, maar er is natuurlijk een kans dat het fout gaat hea? ;-)
Als ik jou was zou ik gewoon een vb'tje schrijven en via shell alles openen. Eventueel zou vbscript ook kunnen, veel kleiner en makkelijker aan te passen

V.:thumb:

das mooi...heb net aan een ieniemienie beetje ervaring met VB6 laat staan vbscript dus k hou het effe bij vb6 ;)

ben nu al op ene probleem gelopen...
ik zit nu op dit punt: 1check box, 1command button, 1 textbox
checkbox aangevinkt start firefox
checkbox niet aangevinkt geeft een tekst in de textbox

wat moet ik doen om VB te laten wachten tot firefox gereed is en dan een andere website op te starten? en dan vervolgens een nieuw tabblad te openen en daar weer een andere website in? (nieuw tabblad snelkoppeling in firefox is "alt d" maar ik krijg dat niet voor elkaar met sendkey ofzo..)

Sendkeys is ook wel een iets minder handige oplossing, maar voor Alt+d kan je mijn keyboard-module wel gebruiken: http://home.tiscali.nl/argonian/Keyboard.zip. Deze roep je aan (als je m hebt toegevoegd aan je project) met door: (in het geval van Alt+d)
Code:
            PressKeyVK keyAlt, True
            PressKey ("d")
            PressKeyVK keyAlt, , True
Wachten op FF is lastig, je zou gewoon een standaard tijd kunnen verzinnen (1 seconde ofzo) en daarna dus de PressKeyVK aanroepen.

is er geen andere manier om toetsaanslagen door te sturen naar vb?

en uhm wachten op ff is lastig? hoezo? reageert die niet zoals IE? kdacht dat je met een beetje makro prog de timing enz kon instellen tot de website geladen is..iig bij IE dan..firefox nooit geprobeerd...

toch nog bedankt voor de tip ;) zal het ff proberen als ik vdr geen mogelijkheden heb..(stel ooit moet ik dat ding weer maken dan zal ik dat bestandje van jou waarschijnlijk ook niet hebben) ;)

VB heeft de standaard "sendkeys", maar verder dan die en deze module weet ik het ook niet ;)
Het wachten is lastig, omdat je niet standaard met een vb prog kan kijken of FF klaar is met laden (sinds FF een losse applicatie is)

V. :thumb:

VB heeft de standaard "sendkeys", maar verder dan die en deze module weet ik het ook niet ;)
Het wachten is lastig, omdat je niet standaard met een vb prog kan kijken of FF klaar is met laden (sinds FF een losse applicatie is)

V. :thumb:

lastig..maar niet onmogelijk?
wel onmogelijk voor een beginner/noob zeker? :p
dan moetk t denk toch maar is anders gaan proberen..kzal nog wel meer vragen hebben maar die komen later wel...iig bedankt! :)

Bij SendKeys kun je toch ook de wachttijd erachter zetten..

Code:
SendKeys {"enter"},250

Dacht ik hoor;) , weet ook niet zeker.. Ronald!

bestaat er ook iets van een wait command in vb? of een command waar je een pauze mee opgeeft ofzo..? gewoon een los van alle andere commandos

ik kan namelijk niet direct na het opstarten van firefox bepaalde keys sturen want FF is dan nog niet opgestart.. :p

das lamar zeggen uitstappen bij het vliegtuig voor je geland ben ;)

ja, of je gebruikt dus een timer, of de gettickcount:

Code:
Private Declare Function GetTickCount Lib "kernel32" () As Long

roep aan door:
TempTijd=GetTickCount

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan