Visual Basic - Browser History

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijme

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Hallo Helpmijer's,

Ik heb een vraagje over form1 in Visual Basic 2008 Express Edition.

Ik heb een form1 met een Webbrowser erin (webbrowser1)

Nu wil ik deze webbrowser1 zo maken dat hij de geschiedenis van internet explorer of firefox gebruikt. Dus dat Webbrowser1 De bezochte site's passwords username's en cashe van internet explorer of firefox allemaal onthoud.

Kan dit?
En als dit kan weten jullie hoe?

Alvast Bedankt,,
Tijm

Laatst bewerkt:
Beste Tijme,

Ik heb voor je gekeken maar niets gevonden voor je probleem. Ik denk dat dit best gecompliceerd is. Misschien kan het zelfs niet eens in VB.NET. Misschien weten anderen hier een oplossing? Maar er wordt niet echt druk gereageerd :rolleyes:

er word idd niet echt druk gereageerd. weet je anders misschien hoe ik de applicatie zo kan krijgen dat hij ( soort van verbind met internet explorer) en dat ik dan bijv in internet explorer op knoppen kan drukken enzo en in internet explorer browsern :P ? dan kan ik namelijk ook internet expllorers browser history gebruiken

maar iig bedankt voor de moeite

Beste Tijme,

Ik heb voor je gekeken maar niets gevonden voor je probleem. Ik denk dat dit best gecompliceerd is. Misschien kan het zelfs niet eens in VB.NET. Misschien weten anderen hier een oplossing? Maar er wordt niet echt druk gereageerd :rolleyes:

er word idd niet echt druk gereageerd. weet je anders misschien hoe ik de applicatie zo kan krijgen dat hij ( soort van verbind met internet explorer) en dat ik dan bijv in internet explorer op knoppen kan drukken enzo en in internet explorer browsern :P ? dan kan ik namelijk ook internet expllorers browser history gebruiken

maar iig bedankt voor de moeite

Sorry Tijme, 'k heb echt geen idee. :o

mmm...

Jammer xD

Ik weet hoe je dat moet doen!
Ik ga er vanuit dat je een combobox gebruikt, hieronder een beschrijving (alles is getest en werkt!:D)

Ga naar properties van de combobox en naar AutoCompleteSource en klik daar aan HistoryList. Ga nu naar AutoCompleteCustomSource en klik daar aan SuggestAppend.
Ga nu naar My Project en ga naar Settings, maak daar een nieuwe setting aan en noem deze History. Klik bij Type op System.Collection.Specialized.StringCollection.
Zet Scope op User.
Ga nu naar code en type de volgende code in:
Code:
    Private Sub WebBrowser1_Navigated(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserNavigatedEventArgs) Handles WebBrowser1.Navigated
        My.Settings.History.Add(WebBrowser1.Url.ToString)
        My.Settings.Save()
        My.Settings.Reload()
    End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        For Each item As String In My.Settings.History
            ComboBox1.Items.Add(item)
        Next
    End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        WebBrowser1.Navigate(ComboBox1.Text)
    End Sub

Nu moet het werken!

Groeten,

Michaël

Ik weet hoe je dat moet doen!
Ik ga er vanuit dat je een combobox gebruikt, hieronder een beschrijving (alles is getest en werkt!:D)

Ga naar properties van de combobox en naar AutoCompleteSource en klik daar aan HistoryList. Ga nu naar AutoCompleteCustomSource en klik daar aan SuggestAppend.
Ga nu naar My Project en ga naar Settings, maak daar een nieuwe setting aan en noem deze History. Klik bij Type op System.Collection.Specialized.StringCollection.
Zet Scope op User.
Ga nu naar code en type de volgende code in:
Code:
    Private Sub WebBrowser1_Navigated(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserNavigatedEventArgs) Handles WebBrowser1.Navigated
        My.Settings.History.Add(WebBrowser1.Url.ToString)
        My.Settings.Save()
        My.Settings.Reload()
    End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        For Each item As String In My.Settings.History
            ComboBox1.Items.Add(item)
        Next
    End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        WebBrowser1.Navigate(ComboBox1.Text)
    End Sub

Nu moet het werken!

Groeten,

Michaël

Dit had ik hem ook kunnen vertellen: Dit slaat gewoon alles op in een StringCollection. Wat hij wil is de geschiedenis van Internet Explorer importeren. (als ik het goed begrepen heb) In deze code heb je ook nog het probleem dat-ie URL's dubbel op gaat slaan (bij refreshen) en zonder datum.

Idd JoZ1 :)

Maar niemand heeft nog een oplossing jammer genoeg XD

Idd JoZ1 :)

Maar niemand heeft nog een oplossing jammer genoeg XD

Ik denk eigenlijk niet dat het kan. Waarschijnlijk is de geschiedenis encrypted. Maar dan vraag ik me weer af hoe andere browsers dat doen...

Ik heb dus geen idee. Misschien kun je het op een ander computerforum posten.

Het is ook opgelost als ik via vb in internet explorer dingen kan verandern. bijv

In plaats van
webbrowser1.document.getelementbyid(button).invokemember(click)

Dit te doen.
Internet Explorer.document.getelementbyid(button).invokemember(click)

Maar ik zou ook niet weten of dit mogelijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan