Visual Basic in Access 365 werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinakc

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2020
Hallo,

Ik heb een database gemaakt in Access 2010.
Nu ben ik overgestapt naar office 365 family beschikbaar gesteld door onze vereniging.
Ik heb office 365 32 bits geïnstalleerd.
Nu werkt geen enkele in VB geschreven gebeurtenisprocedure meer. Ook geen foutmelding!
Heeft iemand daar de oplossing voor, of moet ik terug naar 2010?

Alvast bedankt
Martin Konert

Fijne vraag. Met dit probleem krijg ik misschien binnenkort ook te maken.

Voor mij was de beschrijving op https://answers.microsoft.com/en-us...al-basic/ff5e83b5-f962-46a8-8e82-ae92a0b307fe het meest verhelderend. Ik vat het op als: stapsgewijs upgraden. Misschien ook voor jou.

De event-handler in 365 handelt, volgens diverse info-sites, de events hier en daar ook in een andere volgorde af. Dat zou betekenen dat er wel iets gebeurt maar dat het onzichtbaar blijft zonder in een error te schieten. Dat kan, maar het is wel erg vervelend.

greetZ

CG

Ik zou eens beginnen met de database met de Shift toets ingedrukt te openen, en dan te kijken of je met Compileren iets kan vinden. En in ieder geval de macro instellingen nalopen, en kijken of de bibliotheken allemaal correct staan ingesteld.

Dingen die je kan doen:
* zet een waypoint in de code van een event. Trigger het event en check of de code wel uitgevoerd wordt.
* maak een nieuwe event aan met iets simpels bv. een messagbox als op een knop wordt geklikt en kijk of die correct wordt uitgevoerd.
* Office 365 heeft een hoger beveiligingsprofiel dan Office 2010: is de uitvoering van code niet automatisch disabled? Check de beveiligings settings

Vriendelijke groeten en beste wensen voor 2022.

Dingen die je kan doen:
* zet een waypoint in de code van een event. Trigger het event en check of de code wel uitgevoerd wordt.
* maak een nieuwe event aan met iets simpels bv. een messagbox als op een knop wordt geklikt en kijk of die correct wordt uitgevoerd.
* Office 365 heeft een hoger beveiligingsprofiel dan Office 2010: is de uitvoering van code niet automatisch disabled? Check de beveiligings settings

Vriendelijke groeten en beste wensen voor 2022.

Beste NoellaG

Dank. Alle problemen lijken te zijn zijn opgelost. Macro's en VBA code werken weer!
Alle macro's en besturingselementen stonden disabled ofwel uitgeschakeld.

Groet en ook de beste wensen voor 2022.
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan