• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Visual Basic in Excel, sheets verspringen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kyaar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyaar

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Hallo!

Ik heb een vraagje over programmeren met Visual Basic in Excel. Ik heb een bestand met 6 sheets. Ik heb een macro gemaakt in een sheet (bjivoorbeeld nummer 4). Wanneer je in sheet nummer 1 staat en de macro activeert, moet deze macro werken zonder op en neer te springen van sheet 1 naar sheet 4.
De macro moet dus blijven staan op sheet 1 maar de berekeningen uitvoeren op sheet 4 (met de toegewezen knop natuurlijk, bijvoorbeeld ctrl K). Hoe valt dit te programmeren in Visual Basic? Alvast bedankt!

Groetjes!

Hoe valt dit te programmeren in Visual Basic? Alvast bedankt!

Hangt ervan af wat de code moet doen, uiteraard. Post hier je huidige code, tussen code tags. D.w.z.: kopieer je code vanuit VBA, plak ze in een nieuw bericht, selecteer ze helemaal en klik op het # teken net boven je bericht.

Wigi

Helaas kan ik de code hier niet plaatsen. Maar hij voert een berekening uit m.b.v. een while-lus en end...if. Ik hoop dat dit voldoende informatie geeft. Bedankt!

Je kan altijd gebruik maken van iets als:
Sheets("Blad3").Range("A1").Value = "a"
je blijft nu je huidige sheet actief houden, maar iets wegschrijven naar een andere sheet.

Overigens zie ik geen reden waarom je niet tussen verschillende sheets kan springen. Je kan immers de naam van de huidige sheet opvragen.
Code:
Dim eersteSheet as String
Dim tweedeSheet as String

eersteSheet = ActiveSheet.Name
tweedeSheet = "Blad3"

Sheets(eersteSheet).select
[a1] = "test"
Sheets(tweedeSheet).select
[a1] = "test2"
Sheets(eersteSheet).select
[a2] = "en nu zijn we weer terug bij de sheet waar je de macro had gestart"

Laatst bewerkt: