Visual basic of visual basic.net

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nominus

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik wil graag vb gaan leren maar ik zit met een 3 tal vraagjes waar ik zelf niet uit komt.

Vraag 1, wat is het verschil tussen vb en vb.net???
Vraag 2, heb je om vb te leren speciale software nodig.
Vraag 3, als je vb beheerst kan je dan ook gebruiken in ms office toepassingen of is dat weer een ander vb.

Sorry, de vragen klinken misschien dom, maar ik kan het antwoordt niet bedenken of vinden.

Alvast bedankt voor jullie antwoordt.

Hai, :D

In het kort

vraag 1:
* VB.NET is de Opvolger van VB 6.0
* VB.NET draait op het .NET FrameWork, VB draait op COM technologie

Vraag 2:
* Ja Voor .NET bijvoorbeeld: Visual Studio (Je kunt de Beta overigens gratis downen..zou ik ook doen)
Voor VB heet het programma dacht ik gewoon Visual Basics 6.0
Voor VBA niet de VBE zit geïntegreerd in elke Office-applictie

Vraag 3:
* Ja vanuit VB kun je Office Automatiseren het is echter niet dezelfde taal en je moet ook verwijzen naar de applicatie waarmee je gaat werken.

Office spreekt VBA (Visual Basics for Applications) en deze taal heeft het Objectmodel van elke Office applicatie bij zich.

Dus wil je uitsluitend dingen doen ga dan wat met VBA doen...

Houd er wel rekening mee dat de Support op VB/VBA is gestopt en dat we in de nabije toekomst zo goed als op zeker zullen overschakelen naar VB.NET (Wat helaas nog niet zo fantastisch is uitontwikkeld)

Succes! :thumb:

Bedankt voor de uitleg, maar dan heb ik nog een vraagje wat me niet duidelijk is.

Als je vb.net beheerst is het dan moeilijk om over te schakelen naar vba.

Of is er een andere taal, waar je meer mee kan dan behalve in windows iets toepassen.

Hai, :D

Het is bijna altijd wennen om te veranderen van programmeertaal.

Maar goed zou je theoretisch .NET beheersen dan is de overstap naar VBA lijkt mij niet moeilijk..

Ik beheers VBA maar vindt persoonlijk .NET moeilijker dus....

.NET is zeggen ze de toekomst maar er zijn natuurlijk bergen programmeertalen...zou zeggen kijk eens in de programmeer sectie naar de namen van de programmas zo ver ik weet kunnen die allen wel in meerdere of mindere mata in Windows iets toepassen..

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan