Visual basic op dropbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloemenman

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2012
Goede avond,

ik ben nog onbekend met visual basic, maar ik wil een eerder door iemand anders gemaakt programma gaan gebruiken op dropbox. Het programma moet een copy van het actieve werkblad op kunnen slaan in een andere map op dropbox. Dit programma heb ik wel werkend gekregen via de dropbox map op m'n computer, maar zodra ik via internet inlog werkt t niet. Ik begrijp dat het niet werkt, maar weet alleen niet hoe ik het wel werkend kan krijgen.
Ik heb de code hieronder gezet,

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="\\HOOFDPC\nieuwepc\Dropbox\resultaten\tellijst_opgeslagen.xls"
Application.DisplayAlerts = False

MsgBox "tellijst wordt opgeslagen..."

Application.Wait Now + TimeValue("00:00:03")

MsgBox "Tellijst is opgeslagen!"

Application.Quit
End Sub
Kan iemand mij hiermee helpen

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kan komen doordat de internet versie van dropbox niet naar andere bestanden linkt.
Dus heb je bv een opmaak bestand naast het hooftbestand dan wordt het opmaakbestandje niet geimporteert.
Zou dat het kunnen zijn?

nee dropbox, gebruik je meerdere bestanden (bv config)?
dan kan dat namelijk aanpassen.

waar allen instellingen in staan, heb een mapje met meer bestanden dat samen je programma vormt of is het een exe bestand?

Zet VBA code svp tussen code tags !!

In jouw code is alles overbodig m.u.v. 1 regel

Code:
  ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="\\HOOFDPC\nieuwepc\Dropbox\resultaten\tellijst_opgeslagen.xls"
End Sub

Het plaatsen van een bestand op internet is een geheel ander verhaal.
Daaraan zou ik, gezien je kennisnivo niet beginnen.

aan die code van snb staan er dus andere bestanden en is het dus niet een bestand, maar meerdere.
dropbox linkt ze niet aan elkaar dus crasht hij...

@mcfreak

Zou je kunnen toelichten waar je het over hebt ?
Mijn code gaat alleen over het opslaan op de server.

@snb
dit schreef bloemenman:
ik ben nog onbekend met visual basic, maar ik wil een eerder door iemand anders gemaakt programma gaan gebruiken op dropbox. Het programma moet een copy van het actieve werkblad op kunnen slaan in een andere map op dropbox. Dit programma heb ik wel werkend gekregen via de dropbox map op m'n computer, maar zodra ik via internet inlog werkt t niet. Ik begrijp dat het niet werkt, maar weet alleen niet hoe ik het wel werkend kan krijgen.
ik gebruik dropbox ook en ik weet dat hij (als je de internetversie gebruikt) de bestanden NIET aan elkaar linkt, waardoor hij dus niet werkt.
uit reacties vat ik op dat hij meet bestanden heeft en die moeten gelinkt worden, maar dat kan dus niet.
maar wel in het programma, waar hij wel werkt.
dat is denk ik het probleem.

Zet VBA code svp tussen code tags !!

In jouw code is alles overbodig m.u.v. 1 regel

Code:
End Sub

Het plaatsen van een bestand op internet is een geheel ander verhaal.
Daaraan zou ik, gezien je kennisnivo niet beginnen.

Grappig, daarom zocht ik juist hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan